maxmamma skrev 2012-09-26 00:11:44 följande:
hej
jag har oxå skickat efter en klänning från Miss MoneyPenny och haft relativt bra mejlkontakt ibörjan av kontakten när klänningen som fanns på tradera var för liten för mig men skulle fixas efter mina mått.
har nu skickat iväg 3 mejl som hon inte svarat på av nån anledning och nu är jag oxå nervös o inte så lite nervös heller...
är rädd att jag får ångra mig o i värsta fall bli blåst på klänningen.
vet inte för hur stor summa du lagt ut på klänning hos henne, jag har iofs inte köpt nån klänning som kostat extremt mkt pengar men man oavsett summa så vill man ju helt klart ha det man beställt.
jag hoppas att hon hör av sig under veckan annars kommer jag nog verkligen börja ana ugglor i mossen.
du får väl hålla tråden up to date o skriva om och när o kvaliteten på klänningen när du får hem den.
Hej Maxmamma!
Vill bara snabbt kommentera ditt inlägg ovan då jag tycker att du förmedlar en orätt bild av ditt köp.
Genom ett köp på tradera hos Missmoneypenny så godkänner du leveransvillkor och betalningsvillkor.
Betalningsvillkoren på Tradera är att den ska vara tillhanda inom 5 dagar alternativt om man vill betala mot faktura eller delbetala ska det finnas en registrering om detta inom 5 dagar.
Din order på klänningen registrerades den 7/9 och den 14/9 registrerades även ett köp av en underkjol.
Missmoneypenny erbjuder faktura och delbetalning av köp - detta genom Klarna för smidighetens skull.
Du har på egen hand bestämt att du skulle ha en delbetalning av din klänning och detta har du inte registrerat där. Första gången mailade du dan efter ditt köp och meddelade att den skulle betalas till fullo den 20:e.
Detta godkändes.
Den 21:a meddelade du att du gjort en inbetalning på strax över 1/3 av klänningens pris - inte hela klänningen som du först meddelat.
Den 24:e meddelade du att du gjort ytterligare en inbetalning på motsvarande belopp och igår mailade du att resten var på gång.
Jag beklagar att du inte har fått bekräftelse på de sista två mailen och jag kan här bekräfta att klänningen nu är fullbetald.
Summan av kardemumman av detta är att du som kund inte bara har rättigheter utan även skyldigheter och du har skapat dina egna regler kring detta köp som Missmoneypenny generöst har gått med på att administrera.
Hade du i förväg aviserat aviserat att du ville delbetala så är detta inga problem men det görs via Klarna då Missmoneypenny inte har varken tid eller möljighet att ha koll på detta.
Av denna anledning tycker jag att det är MYCKET tråkigt att du ovan skriver att du misstänker att du blivit lurad då du tagit dej och fått långt bättre villkor än vad som från början har avtalats.
Din klänning kommer att levereras utifrån dina önskemål och kika gärna in på facebooksidan nedan för att se kundbilder på fina klänningar som referens för att klänningarna håller hög kvalitet..
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.265375210140070.75508.201125796565012&type=3
Svara gärna på ytterligare frågor om det finns