• mirre01

vad tycker ni om min min köpa vigsel ring ???

pga av vår extremt tajta ekonomiska budget just nu pga av min sjukdom och han försörjer mig, valde vi att gifta oss och ha silver som vigselringar & förlovning, hittade en silverring idag med stenar!

(killen har en slät vanlig silver ring)

är den för mycket ? jaf tycker om den men vill gärna höra vad ni anser om den ? ser den billig ut ?

tanken är att byta ut den stora stenen till en äkta diamat till nästa höst då ekonomin är på fötter igen, diamanten vet jag inte carat på men den kostar 8120 kr att sätta in  
  • Svar på tråden vad tycker ni om min min köpa vigsel ring ???
  • brudpar2013

Tycker inte att du ska bry dig så mycket om vad andra tycker, alla har olika smak. Känn efter själv :) 

• mirre01

jag gillar den såklart annars hade ja ju inte köpt den, men ville nog ha mer bekräftat kanske

• Chicita
    mirre01 skrev 2012-09-21 21:04:27 följande:
    jag gillar den såklart annars hade ja ju inte köpt den, men ville nog ha mer bekräftat kanske
    Visst kan du få det bekräftat att den är fin, men du kan lika gärna få höra att den ser billig ut, eller att den inte ser ut som en vigselring eller vad det nu kan vara för något som folk tycker...
    Så länge du och din blivande gillar det ni valt så ska ni hålla fast vid det.
    När det gäller personliga saker som ringarna, vilken klänning, färgen på dekorationer osv så är det så mycket tycke och smak som styr.
    Och det enda som räknas där är din egen smak (och som sagt din blivandes)
    Kör på den ringen du, oavsett vad någon annan säger eller tycker Glad 
  • mirre01

sant, ja oroar mig nog för mycket, 

• Chicita
    mirre01 skrev 2012-09-21 21:29:06 följande:
    sant, ja oroar mig nog för mycket, 
    Ja det gäller att släppa mycket sånt där. Annars blir man helt sönderstressad.
    Större beslut kan man behöva råd och tips till. Och vissa saker när det gäller festen och maten och upplägg mm kan vara bra att höra plus och minus från många.
    Men dom små besluten kan göra dig mer stressad och obeslutsam om du får för många råd från folk med olika viljor och smak Glad 
  • CoG

Inget fel med ringen,
    men på den där bilden tycker jag det ser ut som att den passar att vara själv på fingret utan förlovningsringen intill.

• Vinterbrud121212

Vad spelar det för roll vad man har fär ring?
    Man gifter sig väl för att man älskar varandra och inte för att gå runt med en ring för 10.000..

Tycker du om ringen och du är nöjd med ditt val så bekymra dig inte över vad andra ska tycka eller tänka
    Alla gör på sitt sätt och hade du velat ha en ring från en automat så är det ju upp till dig...

Ni kan ju spara och byta ut ringen senare? eller byta till riktigt diamant som du skrev?

Jag har ärvt två vitguldsringar av mamma om jag är väldigt förtjusta i
    Kommer kosta 1000 kr att putsa upp och gravera dem!

• johannagbg

Kan bara säga att det kommer kosta mkt pengar om du ska byta ut den stora stenen! var själv inne på att göra samma sak, men en äkta diamant i den storleken kostar runt 15.000 kronor minst!
    Men visst är den fin!

• mirre01

jo jag vet att de kostar har pratat med en smed här i stan, och vi har bestämt att så får de bli men dock byter vi ut den nästa sommar då vi gift oss. 

Svar på tråden vad tycker ni om min min köpa vigsel ring ???