• maxmam­ma
    Äldre 18 Sep 16:51
    4479 visningar
    16 svar
    16
    4479

    namn och förslag på rosor till brudbukett.

    Snälla ni som kan nått om blommor ge mig  namn o tips o gärna bild på rosor som är verkligt djupröda.

    de får inte vara vanligt blod"jul"röda o inte helt och hållet vinröda heller.

    nått mitt i mellan dvs så djupröd som bara går utan att de blir vinröda.

    vore roligt med tips om bukett med djupröda rosor lite grönt o några  vita blompärlor.

    kan inte nå namn på blommor mer än vanliga ute blommor som växer i det fria *S*

    tack på förhand för tips o råd o ev bilde med lite tur 

  • Svar på tråden namn och förslag på rosor till brudbukett.
  • L och J
    Äldre 18 Sep 16:54
    #1

    Ingrid Bergman? 
    Jättefina, odlade dom hemma förut! helt fantastiska



     
  • Äldre 18 Sep 17:14
    #2

    Hej ! De är svårt ätt hitta en ros som är exakt specifik nyanställningar eftersom nyanser kan variera från dag till dag. Men här kommer en ros som är min favorit bland de röda, den är lite mer ljust röd jämfört med de klassiska vinröda den har också fler kronblad än klassiska rosor så riktigt fin och unik. El torro heter den

  • maxmam­ma
    Äldre 18 Sep 18:49
    #3

    okej tack för tipsen.

    få se om det blir fler förslag.

    de på bilden som heter Ingrid bergman var jättefina

    finns de o köpa på en florist affär? 

  • Äldre 18 Sep 18:50
    #4


     


     


     

  • Äldre 18 Sep 18:51
    #5

  • Äldre 18 Sep 18:51
    #6

  • Äldre 18 Sep 18:53
    #7

  • Äldre 18 Sep 18:54
    #8

  • Äldre 18 Sep 18:54
    #9

  • Äldre 18 Sep 18:55
    #10

    Här kommer ett gäng snygga röda rosor:) hoppas någon passar :) Hälsningar sara

  • L och J
    Äldre 18 Sep 19:03
    #11
    maxmamma skrev 2012-09-18 18:49:10 följande:
    okej tack för tipsen.

    få se om det blir fler förslag.

    de på bilden som heter Ingrid bergman var jättefina

    finns de o köpa på en florist affär? 
    Välkänd ros, finns säkert hos florist. Ring eller maila runt!
  • Äldre 18 Sep 20:30
    #12

    Grand prix är också en jättefin mökare, röd ros. Den är ganska stor i blommar i blomman och brukar vara en av de dyrare. Men å andra sidan behöver du ju inte lika många =)



     
  • maxmam­ma
    Äldre 18 Sep 20:55
    #13

    alla blommor ni visat är så fina, skulle vilja ha allihop

    älskar  rosor men kan inga namn, varför ska det vara så svårt att bestämma sig Förvånad ??

  • Äldre 18 Sep 21:24
    #14

    Att inte kunna namnen gör ju inget , de kan floristen. Sen finns de massa sidor på nätet med bara rosor och där står alla namn :)

  • Äldre 18 Sep 23:41
    #15
    L och J skrev 2012-09-18 19:03:39 följande:
    Välkänd ros, finns säkert hos florist. Ring eller maila runt!
    Har adrig sett Ingrid Bergman som snitt. Jag tror den är vanlig enbart som trädgårdsros.

    Maxmamma, haka inte upp dig på namn, utan fokusera på att kunna visa floristen vilken färg det är du är ute efter, genom att tex spara och skriva ut ngn bild som du kan ta med. Du har fått flera fina xempel här ovan och om du vill kan du bläddra i mitt galleri under mappen "rosor". Där ligger några olika som du ser namnet på genom att peka på respektive bild.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • maxmam­ma
    Äldre 19 Sep 08:11
    #16

    jag trodde det var lättare för floristen om jag kunde namnge de rosor jag var ute efter det var bara därför jag ville ha namnet.

    har kollat och hittade 3sorter som var intressanta. skrev dock upp namnet iaf.

    får ta o sätta mig o googla på rosor o buketter oxå få se om det dyker upp något intressant. 

Svar på tråden namn och förslag på rosor till brudbukett.