Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    vad "ska" man ha på borgligt bröllop??

    Utmaningen för dig blir att faktiskt komma på vad du själv skulle vilja ha dagen då du står brud.
    Det finns ingen klädkod för vad man bör ha på sig när man juridiskt binder sig till en annan människa. Inte i kyrkan, inte i rådhuset eller någon annanstans. Förr var det nog mer så att det oftast var mindre, enklare och "inte så märkvärdigt" vid borgerlig vigsel, men så är det inte idag. Lika lite är alla kyrkbröllop stora och fluffiga.

    På det personliga planet kan jag väl tycka att "hel och ren" är någon slags miniminivå för att det ska kännas som att man tar saken på allvar.

    Detta hjälper dig ju ine så mycket ifall det är mer konreta klädtips du är ute efter.
    Då behöver vi andra nog få lite mer beskrivet vilken stil du har.
    Brudbukett är vanligt, men man kan också bära en annan accessoar som sätter lite prick över i:et.
    Jag tycker det som är mest slående och underbart är när någon verkligen klär och smycka sig i enlighet med sin personlighet-då strålar kvinnor så där oslagbart.
    Så, vad brukar du känna dig fin i?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Jag skulle om jag vore du, leta rätt på en klänning jag verkligen gillar och som kan bli en favorit att använda många fler gånger, kanske något mer klassiskt skuret, som sedan är lätt att matcha med olika saker (hatt, sjal, väska, smycken och gud vet allt) som ger olika intryck vid olika tillfällen. Klänningen kan ju då med fördel vara i en ganska diskret färg och så drar du på med vad du annars vill just då. En sådan klänning kan ju faktiskt gott få kosta lite också, med tanke på att man sedan har den som en del av sin högst användbara garderob.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden vad "ska" man ha på borgligt bröllop??