Anonym (Preggo) skrev 2012-10-12 13:46:22 följande:
Vi hade planerat att gifta oss i juli 2013 och allt va bokat o klart, men nu blir det ju lite andra planer eftersom bebis hinner komma före bröllopet, men jag vill INTE gifta mig nyförlöst och ammande. Så vi skjuter bara fram det till vintern. Det enda som grämer mig är att vi inte kommer kunna åka iväg på bröllopsresa som vi sett så fram emot.
Jag tycker inte det är ett dugg konstigt om man väljer att skaffa barn före man gifter sig. Och vit klänning har väl alla som vill rätt att ha, barn eller inte. Jag har ett barn sen innan som är 11 och min blivande har tre st som är mellan 7-13. Vilken färg på klänningen tycker du jag ska ha? Brun?
Du ar ju praktiskt taget gift redan, det blev ju bara lite annan ordning an ni hade tankt sa det jag skrev handlar inte om dig eller andra i din situation.
Det dar med vit klanning... Jag syftade pa att vissa ar tillsammans med sin partner i tio ar, och skaffar massor av barn ihop. Och sedan plotsligt ska dom gifta sig under pompa och stat som om dom inte hade varit "committed" (finns inget bra svenskt ord) till varandra innan utan bara typ "dejtat lite". Om man ar tillsammans i tio ar och har tre barn sa ar det val inte nagon stor grej att man gifter sig.
Fast det ar val dom som tanker som Froken Makela ovanfor som gor sa. Dom som kanske inte riktigt hade "bestamt sig" foran efter tio ar och tre barn, eller vad det nu kan vara.
(Detta ar mina asikter, jag forsoker inte vara elak eller saga att alla andra har fel, jag ber om ursakt i forvag om nagon blir upprord eller tycker jag kritiserar deras val i livet).