• joy

    Roligare gästbok?

    Hej alla Tänkte göra en egen gästbok där gästerna kan få fylla i istället för en tom sida Jag har alltid svårt att komma på vad jag ska skriva :| Så jag tänkte ungefär lite så här; Ruta för bild på gästen (som vi kan lägga till efterbröllopet) Namn; Hur lärde jag känna paret; Mitt råd till paret; Mina önskningar till brudparet; Om 5 år är ni; Om 5 år är jag;  Jag tyckte ert bröllop var;  Bästa med bröllopet var; Kvällens bäst klädda; Kvällens citat; Övrigt; Lite som en "mina vänner"s bok Om ni förstår idéen Skulle ni tycka att det var roligt att fylla i en sån eller bara tråkigt? Ni får jätte gärna komma med konstruktiv kritik :) Jag vet inte vad man kan ha för frågor Andra idéer?

  • Svar på tråden Roligare gästbok?
  • erikojohanna
    joy skrev 2012-09-17 07:02:13 följande:
    Hej alla Tänkte göra en egen gästbok där gästerna kan få fylla i istället för en tom sida Jag har alltid svårt att komma på vad jag ska skriva :| Så jag tänkte ungefär lite så här; Ruta för bild på gästen (som vi kan lägga till efterbröllopet) Namn; Hur lärde jag känna paret; Mitt råd till paret; Mina önskningar till brudparet; Om 5 år är ni; Om 5 år är jag;  Jag tyckte ert bröllop var;  Bästa med bröllopet var; Kvällens bäst klädda; Kvällens citat; Övrigt; Lite som en "mina vänner"s bok Om ni förstår idéen Skulle ni tycka att det var roligt att fylla i en sån eller bara tråkigt? Ni får jätte gärna komma med konstruktiv kritik :) Jag vet inte vad man kan ha för frågor Andra idéer?
    Jag tycker att det låter som en mysig idé och jag själv hade nog tyckt att det var roligt att fyla i en sådan bok, dock är jag lite fundersam över hur alla gäster ska hinna? Hur många gäster är ni?
    Var hade du tänkt att boken ska ligga?
     
  • Sofiiiz

    Jag är också less på de vanliga gästböckerna. De står ju ändå bara lika i alla:
    Lycka till i livet!
    Grattis till er dag osv osv.

    Vi tänker göra en thumbprint tavla istället! För vill någon ge en lovord på vägen så får man ju de när de behövs. Sen ska vi hänga upp tavlan hemma så ser man den varje dag istället :)

    http://www.google.se/imgres?imgurl=http://flyoungstudio.files.wordpress.com/2011/03/thumbprint-tree1.jpg&imgrefurl=http://flyoungstudio.wordpress.com/2011/03/14/savannah-live-oak-thumbprint-tree-wedding-guestbook-alternative/&h=324&w=400&sz=106&tbnid=QQf3v9xR4JeLfM:&tbnh=90&tbnw=111&zoom=1&usg=__e5tQQPa1OIrWY7AlNtGIRIgzB_w=&docid=2Zl5ygdAwsBk0M&sa=X&ei=ZMZWUOygGoLd4QSE0oGIDQ&ved=0CCQQ9QEwAA&dur=327

    http://www.google.se/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/-cIhZa3v_gjA/TdZ4Z4DQUgI/AAAAAAAAEKs/m3Rmpb7I4pM/s1600/balloon%2Bguest%2Bbook.jpg&imgrefurl=http://sidebysideblog.blogspot.com/2011/05/fingerprint-guest-books.html&h=652&w=500&sz=90&tbnid=O08vV3iT3oOzCM:&tbnh=90&tbnw=69&zoom=1&usg=__qoS2Ew61R54UDiC5rGWtxHvW4Lc=&docid=MNEP8KS74gt4kM&sa=X&ei=ZMZWUOygGoLd4QSE0oGIDQ&ved=0CDAQ9QEwBA&dur=171

  • daniiel

    Vi hade en sån gästbok, dock en köpt. En sån här www.presenteriet.se/presenter-bocker/526-gastbok-till-brollopet.html

    Plus:
    - Roligt att läsa
    - Bra för gäster som har svårt att hitta på något att skriva

    Minus:
    - Det tar lång tid för en gäst att fylla i

    Därför måste man tänka på att ta fram gästboken tidigt. Låta den ligga framme redan när gästerna kommer och sedan låta den ligga framme under hela kvällen. Be toastmaster påminna gästerna att skriva. Tyvärr så glömde våra toastisar att plocka fram den, så den kom inte fram förrän vid 23.00 på kvällen och därför är det bara ca 15 av 60 gäster som skrivit i den. Tråkigt, men väldigt kul att läsa vad de personerna skrev :)


  • joy

    Det låter ju också kul men det beror lite på vad folk skriver på den i mitt fall Så jag vet inte Men kul idee

  • joy

    Jag har ju lite många gäster ligger på ca 170 Men jag tänkte antingen lägger man vid tallriken och samlar ihop i en pärm eller så tar man fram det vid minglet efter vigseln då vill man ju ha lite att göra. Fast man vill ju att folk ska hinna med lite innan dom skriver eller? Kanske inte så sent som 23.00 Eller så delar man ut när folk kommer så kan dom fundera lite på frågorna under kvällen? Vad tycker ni?

  • Chicita

    Jag går emot strömmen...
    Jag gillar inte alls sådana fylla-i-böcker och jag hatar dessutom att vara med på bild.
    Så det skulle defenitivt vara två anledningar för mig att inte skriva något alls i gästboken där.

    Nu menar jag inte att ni ska hoppa över att göra en sådan gästbok bara för att jag inte gillar det.
    Utan det var mer ett sätt att säga att inte alla gillar sådana böcker heller. Det är så lätt att få en snedvriden bild av hur bra ens idéer är annars om ingen som inte tycker att det är en bra idé vågar säga något...Flört 

  • Äriqa

    Jag va på ett bröllop där man i inbjudan fick med ett ark där man i förväg fick dekorera och skriva vad man ville på. När man kom till bröllopet fans det en gästbokspärm med plastfickor där man fick sätta in bladet. 

  • MrsButterfly
    Äriqa skrev 2012-09-17 21:06:10 följande:
    Jag va på ett bröllop där man i inbjudan fick med ett ark där man i förväg fick dekorera och skriva vad man ville på. När man kom till bröllopet fans det en gästbokspärm med plastfickor där man fick sätta in bladet.

    Åh! Det hade jag velat gjort.


    Har gjort i ordning sidor för en minavännerbok och köpt materiel till att göra i ordningen den. Tänker att det blir lösa blad som jag sen sätter in.


    Skulle öppna påsen igår för att dekorera fram och baksidakartong och så kändes det så fel =( Vill hitta på något annat...


    ... så ovanstående skulle passat mig!

  • ewamarie

    Vi hade satt upp ett staffli med en tom duk och oljefärger i ett rum. Vi hade även plasthandskar och förkläden så folk inte skulle bli kladdiga. Sen fick alla (eller i alla fall de som ville och de ville alla) skriva och måla som en hälsning till oss. Det blev en jättecool tavla som vi skall hänga upp här hemma.

    Sen hade vi också ett videobås där de gäster som ville fick spela in en hälsning till oss. Det var jätteroligt att titta på sen. Alla är från början väldigt städade och säger lyckönskningar men ju senare det blir ju roligare saker säger folk.  
    För oss fick dessa två saker representera den traditionella gästboken och vi är mycket glada över både tavlan och alla videohälsningar
     

Svar på tråden Roligare gästbok?