• johannagbg

Bröllopsnatt

Är det någon som har erfarenhet av Scandic Opalens bröllopsnattspaket?
    Vi funder starkt på att sova där, men vill veta om det är bra!!!

• Svar på tråden Bröllopsnatt
  • snuffran

Har inte haft bröllopsnattspaketet men däremot relaxpaketet och det var en stor besvikelse! Jag vill bara så att du vet. Det var ett väldigt anonymt hotell och deras relaxavdelning var pyttig samt att alla gäster kunde använda det. Resulterade i att man trängdes i en bubbelpool med fyra andra medans fem andra stod och väntade...

Jag har även varit på Eggers och de var tio gånger bättre. Trevligt, god frukost och underbart vackra rum med antingen nedsänkt badkar eller med bubbel (vi var två par som bodde där). 

• javas

Jag har dock sovit i ett rum med panoramafönster där.
    Det var jäkligt häftigt och vakna och se ut över staden i soluppgången

• MalinH84

Ett litet tips vad gäller bröllopsnatten! Vi bodde på hotell, i bröllopssviten som var jättefin. Men hann vi utnyttja den något? NEJ. Nu pågick vår fest väldigt länge (hade vi varit hemma mycket tidigare hade jag kanske tänkt annorlunda), så vi var på hotellet först halv fem på morgonen, och sen när vi vaknade åkte vi hem direkt utan att ens äta frukost eftersom vi hade en del saker att hinna med (och jag var lite bakis). Så här i efterhand hade vi likgärna kunnat sova hemma den natten, hade nästan varit skönare att vakna upp hemma. Man orkar ändå inte med något annat än att sova när man väl kommer till hotellet. Vi hade bokat en svit på Sheraton dagen efter, vilket jag tyckte var toppen. Var så härligt att få komma iväg och lyxa till det riktigt ordentligt. Och bara prata och prata om den fantastiska dagen vi hade upplevt. Nu fick vi hotellet på bröllopsnatten i present, så vi betalade inget, men ändå. Hade jag gjort det igen så hade jag nog sovit hemma på bröllopsnatten (kanske köpt några riktigt fina sängkläder istället), och sen åkt iväg som vi gjorde dagen efter.

Lycka till med den stora dagen. Jag lovar - den är fantastisk =)

• johannagbg

Angående själva bröllopsnatten, så har vi faktiskt planerat att inte stanna allt för länge på själva festen. Kanske åka därifrån vid 00.00-01.00 tiden,eftersom vi har en bit att åka. Och det är ju just det där med panorama fönstret som lockar. Låter ju helt sjukt nice =) Sen är det ju sen utcheckning oxå, vilket gör att man har tid på sig att spendera på hotelrummet :P Jag längtar som en TOK!!

• javas
    MalinH84 skrev 2012-09-15 20:07:27 följande:
    Ett litet tips vad gäller bröllopsnatten! Vi bodde på hotell, i bröllopssviten som var jättefin. Men hann vi utnyttja den något? NEJ. Nu pågick vår fest väldigt länge (hade vi varit hemma mycket tidigare hade jag kanske tänkt annorlunda), så vi var på hotellet först halv fem på morgonen, och sen när vi vaknade åkte vi hem direkt utan att ens äta frukost eftersom vi hade en del saker att hinna med (och jag var lite bakis). Så här i efterhand hade vi likgärna kunnat sova hemma den natten, hade nästan varit skönare att vakna upp hemma. Man orkar ändå inte med något annat än att sova när man väl kommer till hotellet. Vi hade bokat en svit på Sheraton dagen efter, vilket jag tyckte var toppen. Var så härligt att få komma iväg och lyxa till det riktigt ordentligt. Och bara prata och prata om den fantastiska dagen vi hade upplevt. Nu fick vi hotellet på bröllopsnatten i present, så vi betalade inget, men ändå. Hade jag gjort det igen så hade jag nog sovit hemma på bröllopsnatten (kanske köpt några riktigt fina sängkläder istället), och sen åkt iväg som vi gjorde dagen efter.

Lycka till med den stora dagen. Jag lovar - den är fantastisk =)
    Låter väldigt smart och mysigt faktiskt!
Svar på tråden Bröllopsnatt