Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Vinterblomma

    kramen skrev 2012-09-13 22:55:01 följande:
    Jag håller inte med, jag finner dom inte särskilt vackra. Jag kommer ha hortensia, pion och ranukler(tror jag).

    PÅ vintern - Amaryllis skulle jag ha valt! Underbara, vita vackra :) Åh va fint ! 
    Fast oavsett hur vackert det säkert skulle bli, så är ju de blommorna ine särskilt billiga, ifall det nu är lite billigare blommor ts är ute efter. Pioner är ju heller inte i säsong i december.

    Nejlikor är ett bra tips, liksom tulpaner, anemoner, hyacinter (som snittblomma då) och amayllis. Amaryllis finns i många varianter och färger, Alla är inte stora bamsingar, så även den som vill ha lite nättare intryck kan med fördel välja den bomman. Andra förslag är germini eller freesia som båda finns året om. Fint kvistmaterial mellan blommorna är Vaxblomma, och vill man betona vintern är det tacksamt med mjuken, ilexblad och sådant som kottar eller grenar. Be din florist ta fram ett förslah utifrån din budget och din stil. När du berättar om klänning, stil och smak kan homn lättare hjälpa dig hitta något som passar just dig, både i färger, form och storlek-liksom i pris och stil.   
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Vinterblomma