• Forumvärd

    Betygsätt dukningen!


    Att duka ett bord är en konst!
    Vad passar med vad och vilka färger ska man nu använda sig av?
    Vad ska användas som dekorationer?!
    Ja, ni känner säkert till dilemmat.

    Här har vi nu en blå liten dukning.
    Frågan är vad tycker ni om denna?

    Rösta och skriv en liten kråka om vad du tycker om den i tråden.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Betygsätt dukningen!
  • Lady Namárië

    Servetterna var fina, men jag gillar inte riktigt hur de lagt organsan i mitten. Och glasvalen känns udda. Vad är det tänkt att man skall dricka till maten, egentligen?

  • Anneli256

    för mig ger inte detta "bröllopskänsla" utan mer "vanlig" fest. Dessutom så känns frukten malplacerad. Härliga färger för övrigt.

  • Forumvärd

    Jag tror att det kanske kan vara så att det inte är en bröllopsdukning. Själv är jag om jag får erkänna det väldigt dålig på att få till en bra dukning
    Men jag älskar att äta vid ett bord som är fint dukat.

  • Forumvärd
    Anneli256 skrev 2012-09-13 11:02:29 följande:
    för mig ger inte detta "bröllopskänsla" utan mer "vanlig" fest. Dessutom så känns frukten malplacerad. Härliga färger för övrigt.
    Jag gillar också färgerna
    Det ger liv till bordet.
  • Forumvärd
    Lady Namárië skrev 2012-09-13 10:56:55 följande:
    Servetterna var fina, men jag gillar inte riktigt hur de lagt organsan i mitten. Och glasvalen känns udda. Vad är det tänkt att man skall dricka till maten, egentligen?
    Mmm frågan om vad som är tänkt att ha i glasen där
  • CoolJen

    Skitfint på en fin grekisk restaurang.
    I bröllopsväg ser det enligt min smak lite för livligt ut.

  • javas

    Visst är det fint...men...
    Jag hade hellre sett ett blomsterfat än ett fruktfat på bröllop.
    Blått är fint, men just kombinationen av blått och vitt får mig genast att tänka: Heja Finland!
    Men vem vet kanske var det finskt brudpar?

  • daniiel

    Jag gillar att det är en enkel vas med en, det är fint. Ett fruktfat tycker jag, speciellt för ett utomhusbröllop på sommaren, är väl en kul grej. Gästerna kan mumsa på frukt före och mellan rätterna samt senare under kvällen. Däremot vet jag inte om jag hade valt att placera ut det på borden, utan kanske hade valt att ställa det på ett buffébord breve eller burit in det efter maten.

    Det jag personligen har väldigt svårt för gällande den där dukningen är den blåa färgen. För det första gillar jag inte riktigt blått och sedan känns den väldigt skarp mot det vita. Jag tycker inte heller om organzan (eller vad det är) som används som löpare samt de små stjärnorna på bordet.

    Jag kunde ju inte låta bli att googla på bilden och den finns i en större variant, alltså en där man får se mer. Det är en vit ros (det var väldigt fint) i vasen med en blå rosett runt och det står även en blå vas/ljushållare på bordet.

    Det finns alltså både saker jag tycker om och inte tycker om med dukningen, men jag tycker inte den är direkt ful, utan den ser väl trevlig ut egentligen. Det är dock inte en dukning jag hade valt om jag själv fått välja.


Svar på tråden Betygsätt dukningen!