• Linda4­92
    Äldre 11 Sep 13:19
    13092 visningar
    65 svar
    65
    13092

    Gifa sig MAJ 2013 någon mer ??

    Hej


    Undrar om det är ngn mer som ska gifta sig i Maj 2013 ??


    Vore kul isåfall om ni hörde av er så kankse vi kan dela varandras funderingar o planeringar


     

  • Svar på tråden Gifa sig MAJ 2013 någon mer ??
  • realem­mlan
    Äldre 11 Jan 22:25
    #51
    Emelie01 skrev 2013-01-04 15:12:17 följande:
    Hej!

    Vi gifter oss den 25e maj, någon mer? Alla pratar om att det är så himla kort om tid till dess och att det är så himla mt att planera. Vi sitter här och undrar vad vi missat...
    Klänning o ringar är klart, lokal är klar, kyrkan är bokad och musikunderhållning är klart, inklusive i kyrkan.. Maten är dock vårt frågetecken. Någon som har erfarenhet av exempelvis grillbuffé? Eller är det kallskuret som gäller i maj om man vill ha buffé? :)

    //E

    Hej Emelie!


    Vi skall också gifta oss den 25 Maj.

  • realem­mlan
    Äldre 11 Jan 22:29
    #52

    Hej alla !


    Jag och min sambo skall gifta oss den 25/5.


    Har endast bokat kyrka,präst och lokal.


    Jag börjar känna mig lite stressad då jag inte vet vart jag skall börja.


    Har idag hittat hur inbjudningskorten skall se ut, och de måste vara färdiga till den 26/1 då vi tänkte dela ut dem på dotterns 2 års kalas.


    Någon som har något bra förslag på vad det skall stå i inbjudan?


    Kan man önska sig pengar på ett fint sätt, då vi håller på att renovera och vill åka på smekmånad?


     


    Tacksam för massa förslag.

  • Emelie­01
    Äldre 13 Jan 15:08
    #53

    Lokalpanik!!!
    Vi hittar ingen lokal...
    Har bokat kyrkan, präst, beställt ringar, klänning .... Men vi hittar inte någon lokal! Vi har tänkt att lägga upp till 25 000kr på lokal inklusive mat till ca 50personer, men vi hittar ingen.
    Funderar på att hyra partytält. men då återstår ju fortfarande problemet vart man kan ha tältet..
    Hjälp, tips o trix någon?

  • HannaB
    Äldre 14 Jan 13:30
    #54

    ställer mig i ledet:)
    11maj skall vi gifta oss i smyg!
    ändå har jag upptäkt att göra listan är lång..... 

  • malnil
    Äldre 14 Jan 14:40
    #55

    Hej!

    Vi gifter oss 4 maj i vår! Vi följs även åt på en tråd som heter Maj 2013,!
    Spännande, det närmar sig maj med stormsteg! Vi har passerat "endast 4 månader kvar" här nyligen.. :)
    Vi har gjort klart med:
    Kapell
    Lokal (hyrt ett gammalt kvarnhus från 1800-talet, vid en fors)
    Tärna + bestman
    Inbjudningskort (skickas ut i slutet på januari, har då 2 månader på sig att svara och 1 månad kvar att fixa)
    Toastmaster + toastmade klart
    Klänning inhandlad
    Solist + låtar till kyrkan klart
    Fotograf klart

    Så har en del kvar att planera.. Men kul ska det bli! :)

  • Ceem
    Äldre 19 Feb 13:58
    #56

    Hej hej hoppar in här vi gifter oss på Pingstafton 18/5 borgligt

    Lokal + mat+dryck är klart
    Borglig vigselförrätare klart
    Fotograf + tackkort klart eller forograf är bokad iaf Skrattande
    inbjudningskort på gång

    frisör make up hoppas det är klart, får svar denna veckan

    kvar:
    BröllopsKlänning
    Kläder till blivande Make
    blommor
    dekoration
    toastmaster/madame
    värdpar

    malnil ska i möjligtvis ha fest i HYSSNA kvarn ????? Vi gifter oss där  borgligt den 18/5

  • malnil
    Äldre 20 Feb 08:26
    #57

    Ceem: Nej, vi gifter oss i Sonstorps Bruks kvarn i Östergötland (några mil utanför Norrköping). Ska ni ha festen Hyssna kvarn? Hur ser den ut? Kul med lite "annorlunda" festplats :)

  • Amandi­zzen
    Äldre 21 Feb 20:00
    #58

    Vi gifter oss 11 maj 2013!

  • Ceem
    Äldre 1 Mar 22:45
    #59

    Malnil det är en gammal mjölkvarn som är renoverad supermysigt K märkt ligger intill ett vattenfall, hur ser ert ställe ut?

  • sirifr­edde
    Äldre 6 Mar 18:00
    #60

    Hej Oj vad tiden går bara 8 veckor kvar snart det är det på måndag=) Bokade brudbukett i går och fixat klänning och en liten söt kofta till med :) Ringen skall hämtas den 28/3 =) Resan betalad och klar snart bara att slappna av =)

  • Äldre 4 Apr 09:03
    #61

    11 maj här! Det som är kvar är.. Sambon har svårt att hitta väst till sin kostym. Min syster håller på med bordsplaceringskort osv men sånt kan ju inte göras helt klart först närmare. Min tärna letar skor. Om någon vecka ska vi göra den stora beställningen hos floristen(har dock talat med dem). Annars är det inte så mycket mer att kolla upp nu, närmare inpå blir det att gå igenom allt igen, köpa maten osv. Hur går det för er nu när det närmar sig?

  • malnil
    Äldre 4 Apr 12:41
    #62

    Ceem: Ledsen för sent svar! Vår är också en gammal kvarn, intill ett kraftverk, byggd 1800-talet. Ligger precis vid en fors, huset i sten, stora fönster, gammal trägolv invändigt, upprustad på senare tid (men med bibehållen gammal stil). 3 våningar, så vi ska ha lite "mys-våning" på övervåningen, dit man kan gå undan om man vill prata lite. Sätta dit några soffor och så.

    för oss är det ENDAST 1 (!!) månad kvar idag!!

  • theluc­kiest2­013
    Äldre 4 Apr 14:02
    #63

    Hoppar in här! Idag är det exakt en månad kvar till dagen D! =)

  • iser
    Äldre 22 Apr 22:52
    #64

    Vi bestämmde oss för bröllop den 4 april och 4maj smäller det. Kort planering men det blir bra. Vi gifter oss i samband med att vår son döps och överraskar (men många vet men får lov att knipa). jag går och pillar på klänningen kostant...

  • metalw­edding
    Äldre 17 May 16:08
    #65

    25 maj. Känner pressen nu. Det mesta är färdigt, nu är det "bara" detaljerna kvar....

Svar på tråden Gifa sig MAJ 2013 någon mer ??