Inlägg från: sommar2014 |Visa alla inlägg
  • sommar2014

Bjuder ni på all dryck?

Jag tycker att er plan Aurora låter bra! Jag tror få förväntar sig att man ska bjuda på fri bar på restaurang om man är ett större sällskap - det skulle ju bli jättedyrt! Däremot tänker jag att - om ni ska ha fysiska drinkbiljetter (vilket jag tycker är en jättekul grej!) - ni bör bjuda på de 3 glasen vin till middagen och sedan ge gästerna 2 drinkbiljetter var, att använda efter middagen. Det känns på nåt sätt "snålt" att behöva betala för drycken under middagen, även om ni inte i slutändan bjuder på lika mycket. Så tänker jag i alla fall! Solig

• sommar2014
    sommar2014 skrev 2012-09-13 16:59:10 följande:
    Jag tycker att er plan Aurora låter bra! Jag tror få förväntar sig att man ska bjuda på fri bar på restaurang om man är ett större sällskap - det skulle ju bli jättedyrt! Däremot tänker jag att - om ni ska ha fysiska drinkbiljetter (vilket jag tycker är en jättekul grej!) - ni bör bjuda på de 3 glasen vin till middagen och sedan ge gästerna 2 drinkbiljetter var, att använda efter middagen. Det känns på nåt sätt "snålt" att behöva betala för drycken under middagen, även om ni inte i slutändan bjuder på lika mycket. Så tänker jag i alla fall! Solig
    Ser att ett inte smugit sig in ovan: "även om ni inte i slutändan bjuder på lika mycket" så mitt svar blir lite ologiskt.

Vad jag menar är att det känns trevligare att bjuda på 3 glas vin till maten (antar att det finns serveringspersonal på restaurangen) + ge gästerna 2 drinkbiljetter var = 5 glas vin/drinkar, än att de ska betala med drinkbiljetter för vinet till maten också.

Tycker för övrigt att ert upplägg känns generöst och trevligt! Glad
Svar på tråden Bjuder ni på all dryck?