• Willow

Spam i inboxen på BT

Hej allihopa, undrar om det ar nan mer som fatt spam i sin inbox pa BT idag eller innan? Jag har fatt nedanstaende skickat till mig fran nagon som kallar sig 'molica'. Jag har redan googlat email adressen och det kommer upp samma meddelande pa olika forum etc. Och googlar jag bara namnet Molita Naguna sa finns namnet uppskrivet pa massa olika forum, sa nanting skumt ar det i alla fall. 

Jag har aven emailat BT supporten och berattat om detta. Men ville aven varna alla andra ifall det ar nan som faller for det skickar ett mail till adressen - gor det inte!

"Hello!

Greetings. 

I am Miss Molita Naguna i just want to let you know that there is something very serious and urgent i will like to share with you.

Please kindly respond as soon as you get this mail so that i can explain myself in a more better way.contact me back here just for more details (m_naguna1@yahoo.com

Expecting to hear from you.

Miss Molita Naguna"

• Svar på tråden Spam i inboxen på BT
  • mirre01

har fått identiskt mail idag 2 gr dessutom sjuk irreterande

• Krystal

Jag har fått ett sånt här i min inbox för ett par dagar sedan: Hej, Hur gör du .. förhoppningsvis bra. Jag tänkte igenom dina profiler på webbplatsen och jag såg din av en slump .. och jag skulle känna lycklig om du accepterar mig som en ny vän jag vill att du skriver mig tillbaka i min e-post så att jag kan förklara mer om mig själv, jag skulle uppskatta om du skickar e-post till min privata e-rutan: (aminataibrahim@live.com) hoppas att höra från dig .. ta care.thanks din Aminata

• sommarvinter
    Krystal skrev 2012-09-09 21:54:50 följande:
    Jag har fått ett sånt här i min inbox för ett par dagar sedan: Hej, Hur gör du .. förhoppningsvis bra. Jag tänkte igenom dina profiler på webbplatsen och jag såg din av en slump .. och jag skulle känna lycklig om du accepterar mig som en ny vän jag vill att du skriver mig tillbaka i min e-post så att jag kan förklara mer om mig själv, jag skulle uppskatta om du skickar e-post till min privata e-rutan: (aminataibrahim@live.com) hoppas att höra från dig .. ta care.thanks din Aminata
    Jag har också fått ett sånt! skumt! Obestämd
  • vinterfrost

Jag fick samma igår.. tog bort det.. har fått liknande för ett tag sedan..

• Willow

Om vi ar flera som har fatt sanna har spam meddelanden sa far jag hoppas att BT forsoker gora nanting at det. Och om dem inte kan stoppa dem att dem i alla fall varnar alla medlemmar att INTE svara pa dessa eller att skicka email till adresserna som ges. Och jag hoppas aven att vara kontakt detaljer ar sakra, i tanke pa att man inte kan ha ett sarskilt komplicerat losenord har, eller det kanske bara ar jag som ar extra paranoid vad gallande datasakerhet... Obestämd

• Chicita

Jag vet inte om det går att stoppa folk från att skicka sånt. Det går att göra det säkrare genom att göra processen att skapa ett nytt konto svårare. Bland annat punkter i registreringen där man ska tolka bilder och svara på frågor utifrån dom.
    Att man inte ska svara på sådana meddelanden är "baskunskap". Det bör alla veta.

Men ni behöver inte vara oroliga för era lösenord eller säkerheten på sidan.
    Det är ingen hackning eller så.
    Det är irriterande JA.
    Men det är inte farligt.
    Radera och anmäl. Men kopiera inte och visa upp dom, för då sprider ni bara meddelandet vidare åt dom och det är ju att få det spridet som dom vill... 

• Willow

Ifall nan mer far dessa meddelanden eller liknande, skicka ett mail till supporten pa BT och beratta om det sa att dem kan atergallda situationen.

Fast det har ni sakert redan klurat ut sjalv iaf

• erik2710
    Willow skrev 2012-09-10 12:37:32 följande:
    Ifall nan mer far dessa meddelanden eller liknande, skicka ett mail till supporten pa BT och beratta om det sa att dem kan atergallda situationen.

Fast det har ni sakert redan klurat ut sjalv iaf

Jag mailade till supporten den första gången det hände men eftersom jag inte fick någon respons har jag inte gjort det igen.

• suzzi

Jag fick också ett sådant, det kastades utan att bli läst.

Svar på tråden Spam i inboxen på BT