ajmb skrev 2012-09-09 18:11:52 följande:
Hej där mirre01
Det där med maten är inte lätt. Hur man än vänder och vrider. Huvudsaken är ju att du och din blivande är överens och att ni verkligen kan tänka er att äta maten som ni bestämmer er för.
Jag och min man bestämde oss för buffé. Vi anlitade en restaurang som lagar jättegod mat (även där jag friade). Hon frågade vad vi gillade och så visade hon tänkbara menuer.
Så här såg vår menu ut
Helstekt fläskfilé
Ugnsbakad lax
Kycklingfilé
Potatisgratäng
Pastasallad
Grönsallad
Kalla såser
Bröd & smör
Till efterrätt hade vi bröllopscupcakes
och senare kex, ost och frukt.
Nattmat
Bullens
Priset stannade på ca 11' för allt ihop
Detta var beräknat på ca 50 gäster.
När man nämner bröllop så blir kraven jättemånga. Personer som förväntas bli bjudna och många som tycker olika saker. Vi hade inte råd att ha ett jättebröllop och inget litet heller för den delen så vi bjöd in till kuvertbröllop. dvs
De inbjudna accepterar att betala en viss summa för att närvara på bröllopet och sen vill vi inte ha några bröllopspresenter. Presenten är deras ja att komma till bröllopet.
Hoppas att du fått lite mer information och
Jag önskar dig lycka till i dina planer.
men hela menyn var kallskuren ? finns vissa saker ja absolut skulle kunna tänka mig bla helstekt fläskfile och jag räknade snabbt ut att vi skulle kunan få en stor lyxkig buffe till hälften av vad catering företaget skulle ta av oss i betalning och då jag är så pass sjuk nu inte har någon inkomst för jag är utförsökrad ser vi gärna att pengarna hamnar på lite annat men vill ju endå ha en fin middag