• MeaJ

    Vad heter rosen?

    Jag är helt förälskad i denna ros.
    Är det någon blomkunnig som vet vad den heter?

    (jag tror den är champangefärgad och har blekrosa mitt)



     
    Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Vad heter rosen?
  • sirifredde

    Min klänning kommer nog gå i lite samma färg:) Ja dem va urtjusig=)


    Sara1991 skrev 2012-09-18 14:13:21 följande:
    Hej ! :) lila rosor är absolut inga problem , finns massa fina sorter och dem går ätt få tag på året om också :) några förslag på snygga lila rosor är : Blue curiosa som är en storblommig ros med en lite mörkare lila ton, coolwater är en ros som är lila men med lite inslag av rosa , vill. man ha en lite mer blek lila ros så skulle jag föreslå ocean Song:) när de kommer till priset så kan de variera väldigt mycket beroende vilka rosor och vilken storlek du väljer men jag skulle tro ätt just denna bukett innehåller 15 -20 rosor och dem ligger på ung 40-45 kronor styck så jag skulle tro på 900-1100 men med normal storlek tror jag mer runt 900 :) hälsningar Sara
  • Sara1991

    Min favorit av dessa är coolwater, den har så fina färgskiftningar . Ska man bara ha rosor så tror jag den blir riktigt snygg :)

  • sirifredde

    passar den till en ljus skär klänning då? har du ngn andvänt olivkvistar i ett binderi?


    Sara1991 skrev 2012-09-18 15:38:13 följande:
    Min favorit av dessa är coolwater, den har så fina färgskiftningar . Ska man bara ha rosor så tror jag den blir riktigt snygg :)
  • Sara1991

    Ja de tycker jag absolut, cool water rosen går lite mer åt de cerisa och rosa hållet alltså mer varm lila toner så de tror jag kommer bli riktigt snyggt:) ja de har jag :)

  • sirifredde

    vad brukar det kosta med olivkvistar ?


    Sara1991 skrev 2012-09-18 16:55:01 följande:
    Ja de tycker jag absolut, cool water rosen går lite mer åt de cerisa och rosa hållet alltså mer varm lila toner så de tror jag kommer bli riktigt snyggt:) ja de har jag :)
  • sirifredde

    perfekt.. Har även kollat in en cremefärgad ros. jag tänkte inte ha så jätte stor bukett men en liten och söt. =)


    Sara1991 skrev 2012-09-18 17:04:34 följande:
    De beror på storlek på kvistarna och så men skulle tippa på kanske 30-40 kr kvist
  • sirifredde

    ja det har jag den som är med i denna tråd en med lite kvistar runt om om jag bara visste vad den hette:)


    Sara1991 skrev 2012-09-18 17:18:30 följande:
    Har du hittat någon creme färgad du gillar ?
Svar på tråden Vad heter rosen?