Att spara pengar och skynda på "processen"
Nu har jag varit borta härifrån hela sommaren och nu behöver jag er hjälp...
Vi har ett problem. Egentligen tänkte vi skjuta upp vårt bröllop tills vi verkligen har råd med drömmen (när vi är färdigutbildade och har jobb och sådär..), men nu har min farmor fått cancer. Det går inte att operera cancern utan det är bara att hoppas att vi får så mycket tid som möjligt tillsammans innan det är dags...
MEN jag har så himla lite släkt om man jämför med min sambo (som istället har en rätt stor släkt som han regelbundet umgås med). Dessutom vill jag väldigt gärna att farmor ska kunna vara med på vårat bröllop. Men det ger oss istället mer eller mindre ingen tid alls - utan snarare "vi borde gifta oss imorgon för att vara på den säkra sidan".
Så - vi behöver helt enkelt tips på hur vi kan spara in pengar. Jag tänker inte stå för all matlagningen, utan ska det ätas mat så får det bli billigare catering, t ex köttex (kottex.com) som har billigare bufféer etc. i området.
Alkohol är inte nödvändigt för oss och jag är inte så sugen på en jättefin brudklänning utan har hellre en fin "vanlig" klänning - men det är ju liksom inte säsong för några sånna verkar det som, så är det någon som har tips på den fronten?
Andra tips på hur man sparar pengar etc?