Inlägg från: gbg2012 |Visa alla inlägg
  • gbg2012

    Var hittar man nya tjejkompisar??

    Ok detta känns ju lite dumt men jag undrar faktiskt var man hittar tjejkompisar om man inte pluggar och inte på jobbet, är gift och har redan vänner men vill ha fler vänner. Min bästa tjejkompis har flyttat till Stockholm förra veckan och jag bor i gbg och min andra bästis bor i Linköping. Jag har nära tjejkompisar men tre av de bor inte i stan och två är tvåbarnsmammor så de hinner inte träffas så ofta även om vi försöker ses. Så just nu har jag två tjejkompisar i stan som har lite mer tid att ses och visst det går ingen nöd på mig egentligen för har några nära killkompisar också. MEN nu är jag gräsänka och tänkte ha tjejkväll på fredag och så kände jag mig ensam helt enkelt och fick tanken att jag borde kanske skaffa fler vänner...

    inte känt detta innan och kan bero på att min bästis flyttat vi umgicks rätt ofta. Kan vara bra med tips ändå...=)

  • Svar på tråden Var hittar man nya tjejkompisar??
  • gbg2012

    Nya kanske är fel snarare fler tjejkompisar, det är INGET fel på de nära jag har. =)

  • gbg2012
    Makeupmyday skrev 2012-09-04 21:54:50 följande:
    Här på BT kan du säkert hitta några stycken! Är du med i fikatråden för Göteborg?
    Nej det är jag inte. Känns så fånigt men vill gärna träffa lite nya vänner så jag kan ha ordentliga tjejkvällar och så. =) 

    tack för tipset man får ju mest vänner genom skola och jobb känns det som. Alla mina nära tjejkompisar har jag träffat så.  
  • gbg2012
    wiii skrev 2012-09-04 21:58:00 följande:
    ja här dyker det upp träffas-trådar lite titt som tätt, nätet är ett riktigt bra sätt att lära känna fler människor :)
    Jag känner mig som oskuld med det, hehe. Aldrig träffat vänner på Internet bara i verkligheten. Men ska ge det ett försök. =)
  • gbg2012
    Makeupmyday skrev 2012-09-04 21:54:50 följande:
    Här på BT kan du säkert hitta några stycken! Är du med i fikatråden för Göteborg?
    Nu är jag redan gift så den kanske inte passar?
  • gbg2012
    wiii skrev 2012-09-04 22:03:25 följande:
    Jag har faktiskt träffat några tjejer här på bt, har även hittat vänner på andra ställen på nätet så det kan absolut funka, även om det kanske inte blir rätt varje gång :)
    Vet inte om det är några trådar igång just nu, är inte så aktiv på bt längre.
    Om inget annat kan ju detta bli nya träffas-tråden :) 
    Det är inte helt lätt nästa som att dejta, ja fast inte på det sättet. =)

    Tack för tipsen! 
  • gbg2012
    aviman skrev 2012-09-04 22:16:54 följande:
    ... om jag hade bott i GBG hade jag gärna lärt känna dig.. mina bästisar flyttade till sthlm respektive sundsvall i sommar och nu i höst så jag förstår vad du menar.. Jag vill också ha mer vänner! Jag gillar vänner!
    Bor tyvärr så långt upp i landet som i Piteå... 
    Ja synd att du inte bodde här! Vill hitta vänner i stan då jag redan har tre nära vänner som inte bor i stan. 

    Ska gå ut med en av småbarnsföräldrarna om några veckor då blir det tjejkväll ute men de som ska med har jag träffat innan, men några nya blir det. =)
  • gbg2012
    Makeupmyday skrev 2012-09-05 08:21:59 följande:
    Om du fortfarande kan tänka dig att lyssna på bröllopssnack så passar den säkert alldeles utmärkt. Blir ju säkert en hel del annant kackel också kan jag tänka mig! :)
    har jag inget emot ger gärna råd och tips med. =) Älskar bröllop och tycker bröllopsplanera är det roligaste jag gjort i mitt liv! =)
  • gbg2012
    MochJ2011 skrev 2012-09-05 19:35:29 följande:
    Jag förstår helt hur du menar, flyttade till Göteborg för ett flertal år sedan till min dåvarande kille och kände ingen här. Att bli 'ihoptussad' med hans kompisars flickvänner var väl...sådär och jag skaffade lite nya intressen för att hitta folk att umgås med sen när det tog slut. Dansade till sist salsa och träffade supermycket folk men det blev tyvärr inte så många 'långvariga' relationer av detta och jag är just nu lite i samma sits. Det är ju inte lika lätt i 'vuxen' ålder att träffa nya tjejkompisar - men jag hänger gärna på en träff! :)
    Trevligt. Finns en fikagrupp för Göteborg. =)

    Hur gammal är du om jag får fråga? själv är jag 28 år.  
  • gbg2012

    Vad jobbigt för er som inte har vänner eller nära vänner!

    Jag har som sagt flera nära vänner så det är inte synd om mig så men kände nu när min bästis flyttade att det blev lite mer ensamt.

    Men hade varit kul med lite fler nära tjejkompisar men går ju kanske ingen nöd på mig då jag som jag tidigare nämnde har även nära killkompisar.

    Nu till helgen får jag besök av min bästis som bor i linköping hon ska hem till sin familj och kommer till mig några timmar ska bli jättekul. =)

    När jag läser om eran situation skäms jag nästan att jag gnäller här då jag har en del nära vänner, sen är det ju så två är föräldrar och tre bor inte i stan så man träffas inte så ofta även om jag vet att de finns.

    var och fika med en av mina nära killkompisar igår och det kändes bra, så kan ju börja umgås mer med de också, har tre nära killkompisar och de kan jag prata allt med. =)

Svar på tråden Var hittar man nya tjejkompisar??