• kitkät

    Hyra/Köpa partytält?

    Jag och min pojkvän är mitt uppe i bröllopsplaneringen och vi har tittat på olika alternativ där vi kan hålla vår bröllopsfest, bland annat har vi kontaktat fler olika företag som hyr ut tält (www.rent-a-tent.se) och så vidare. Tyvärr skulle det bli en alltför dyr historia för oss, med tanke på att vi blir upp emot 200 personer och behöver då ett väldigt stort tält. Så vi har släppt det alternativet. Vad ett tält kostar beror på hur många gäster ni är (hur stort tält ni vill ha), om ni vill montera den själva eller få den monterad av företaget osv. 

    Sök på google så kommer du få upp fler olika tältuthyrningsföretag, maila respektive företag och fråga vad det kostar att hyra tält hos dom. På hemsidorna kan du oftast se förslag på olika tält och hur många personer dom rymmer. 

    Hur många gäster kommer ni ha på ert bröllop? Det behöver inte bli alltför dyrt om man inte behöver ett enormt tält, vilket vi hade behövt. 

  • kitkät

    Ska ni gifta er i kyrka eller borgligt? Vilken kyrka i så fall? Vi ska också gifta oss i Stockholm. Vi är i begynnandet av planeringen, så vi har inte bokat varken kyrka eller festlokal än! Vi har svårt att hitta någon festlokal som passar. Vi ska gifta oss någongång under sommaren/hösten nästa år, så jag hoppas att vi inte är sent ute med planeringen. När gifter ni er?

Svar på tråden Hyra/Köpa partytält?