• GabriellaIvarsson

Rockabilly/50/60-tals band?

Till vår bröllopsfest skulle vi vilja ha ett rockabilly/50/60-tals band. Någon som kör covers och är ~3 personer. 
    Vi ska gifta oss i Falköping så från Skaraborg med omnejd skulle väl fungera bäst.

Någon som har några tips? Var ska man börja leta? Vad är ett rimligt pris?

• Svar på tråden Rockabilly/50/60-tals band?
  • lenalong

Gud så roligt det låter! Vi hade vår bröllopsfest i samband med ekåsenfesten som tidaholmsraggarna annordnar. Så efter mat o mys i intilliggande lokal begav vi oss till ekåsen. Ok då fick vi betala inträde men hade två topband att dansa till hela kvällen :) Jag tycker själv att gruppen the fastbacks från Skövde är underbart bra, både covers o eget material. ( de var ett av banden som spelade på vårt bröllop) jag har nog sett dem 5ggr o bara tyckt bättre om dem :) annars finns yellowcats från Tidaholm, the rockings boys från tibro, dem vet jag inte så mkt om men det finns säkert så man kan lyssna på dem på nätet. Jag har dock ingen aning om vad de kostar.. De är nog de jag kommer på nu, men googla rockabilly o Skaraborg eller nåt så finns det nog mer, eller kolla med någon raggarklubb. De brukar ju anordna spelningar så de vet säkert några namn.. Lycka till!

• GabriellaIvarsson

Tack för ditt svar, jättebra! :D
    Ska kolla upp dom och lyssna lite, verkar ju väldigt lovande :) 

• lenalong

Ja hoppas det ger nåt! Helena

Svar på tråden Rockabilly/50/60-tals band?