• teddy

Hitta rätt i mörker? Behöver tips!

Hej alla fina blivande brudar/nyblivna fruar me snilleblixtar!

När våra gäster ska ta sig till vår festlokal efter vigseln kommer det att vara mörkt.
    Vi har planerat att vid några ställen utefter vägen sätta upp någon typ av skylt eller liknande så man lätt hittar o svänger av vid rätt väg o så... men HUR gör vi eftersom det är mörkt ute?
    Allt jag kommer att tänka på syns ju inte för att det är mörkt! Typ en skylt...

Har ni några tips att ge mig? :)

Vh 

• Svar på tråden Hitta rätt i mörker? Behöver tips!
  • 101112

marschaller

solcellslampor som inte kostar många kr om de skulle bli stulna

skriva texten med reflexfärg om det finns någon sådan färg

eller använda reflexband till texten

• Chicita

Det finns reflexfärg. 
    Men om någon som hittar kan åka en kvart innan alla andra och tända marshaller som visar vägen (alltså om man ska svänga så står först en marshall kanske 25-50 meter innan den väg man ska in på och sen är det en eller flera marschaller vid infarten så är det ju jättetydligt.

Annars kan ni sätta pinnar med reflexremsor eller liknande också 

• teddy

Mmm... kanske de...
    När min syster kollade upp reflexfärgen så måste man ju lysa på den först för att den ska lysa själv, o de verkar ju lite knepigt i detta sammanhanget... 

• 101112

cykelreflexer på skyltarna eller cykellampor?

• msE

Man kan kanske kordinera så att hela följet åker samlat, med ngn som kan vägen först..
    beror på avstånd mellan lokalerna och antalet gäster..

• teddy

De där me batteridrivna led-slingor e ju en bra idé :)
    ...Eller några cykellampor ja :) 

• Lovestar
    teddy skrev 2012-08-31 11:17:47 följande:
    Mmm... kanske de...
    När min syster kollade upp reflexfärgen så måste man ju lysa på den först för att den ska lysa själv, o de verkar ju lite knepigt i detta sammanhanget... 
    Åker gästerna bil så ska det ju inte vara några bekymmer, då lyser de ju upp skylten med sina lampor.
  • teddy
    Lovestar skrev 2012-08-31 14:46:43 följande:
    Åker gästerna bil så ska det ju inte vara några bekymmer, då lyser de ju upp skylten med sina lampor.
    Just de! Haha, smarta jag tänkte visst inte så långt! ;)
  • Chicita
    Lovestar skrev 2012-08-31 14:46:43 följande:
    Hehe jag tänkte precis samma sak där Flört
Svar på tråden Hitta rätt i mörker? Behöver tips!