• johannagbg

Vad tycker ni om den här ringen?

• Svar på tråden Vad tycker ni om den här ringen?
  • johannagbg

Ja det är albrekts guld som har den och ja jag har provat den. Den känns så otroligt bra på alltså och för min del så bryr jag mig inte riktigt om stenen. Om ett par år så har man kanske mer råd att byta ut stenen till en äkta diamant vem vet =)

• CoG

Om den känns bra tycker jag inte att det spelar någon roll vad någon annan tycker :)
    Kommer du att kombinera den med ngn annan ring?

För mig har det absolut ingen betydelse vad det är för ngt som glittrar på en ring.
    Många cz stenar verkar inte ligga särskilt långt under en äkta diamant i hållbarhet och klarhet.

johannagbg skrev 2012-08-31 13:20:19 följande:
    Ja det är alb
    rekts guld som har den och ja jag har provat den. Den känns så otroligt bra på alltså och för min del så bryr jag mig inte riktigt om stenen. Om ett par år så har man kanske mer råd att byta ut stenen till en äkta diamant vem vet =)
  • Sara 120707

Jag hade nog också känt mig lite fånig men jag vill tillägga att jag egentligen tycker att det är helt irrationellt att tycka det.

Stenarna ser ju exakt likadana ut och då är det väl egentligen fånigare att lägga ut en massa pengar på något som ser exakt likadant ut. Om det är så viktigt att det är en diamant istället för en CZ så är det väl egentligen för skrytfaktorn.

Känner du dig bekväm med ringen så tycker jag att du ska köpa den!

• javas

Jättefin!
    Jag tycker man får göra som man vill med guld eller silver.
    Jag har beställt min i vitguld för min förlovningsring är i vitguld.

Har du en förlovningsring så bör den vara rätt smal om du ska få plats med båda.
    För mig var de viktigt att ringarna passade ihop.

• Syllis 2012

Jag tycker inte den stora stenen i mitten är fin.Jag skulle vilja ha ringen utan den då är den jätte fin tycker jag

• Principisessan

För min del är ringen för "blaffig" för att vara vigselring och något man har som vardagssmycke. Nu är den inte riktigt min stil men jag skulle snarare ha den vid festliga tillfällen men välja en mindre, smäckrare ring som vigselring.

Eftersom ämnet nu halkat in på CZ eller äkta vara, så är min högst personliga åsikt att jag vill ha äkta stenar. 
    Tex franska hovet hade ju strass-stenar på 1700-talet då man ville inför andra påvisa att man hade mer än vad som egentligen fanns, i smycken/ädelstenar. Så det är ju inget fel i sig, alla är ju olika.

Jag därmemot skulle ha svårt att inte känna mig fånig med en oäkta stor sten på fingret. Eftersom stenarna ofta är större bara för att det är cz och man därför har råd, skulle det kännas lite som om jag skulle tagit på mig barnens prinsess smycken. 
    Och även om jag inte alls var insatt i det här med diamanter, klarhet osv först, så läste jag på för att förstå vad det är man ska titta efter. För mig var det viktigt att ha rätt klarhet mm på stenen, som är "eyeclean", och hade jag inte fått en sån ring hade jag hellre varit utan stor sten och valt mindre stenar som passade budgeten. Jag vill inte heller att stenen förändras och blir mindre glittrig med tiden.

Men det är som sagt helt individuellt och du ska ju såklart välja det du gillar TS. Däremot om du tänkt att du vill byta ut stenen till en äkta längre fram, så kanske silver inte är så bra material då det är mycket mjukare än guld. Lite väl dyrt kanske om man tänker på att den inte ska lossa ur fattningen

• Anneli256

Funderar på vad du ska ha för ring till den? förlovningsring??

Personligen så hade jag inte valt den som vigselring, väldigt opraktiskt för mig. Har själv sett en diamantring med större sten, som jag vill ha, men inte som vigselring( den jag har är vitguld med fem mindre stenar i) Hade aldrig gått att använda till vardagsring, jag vill gärna ha mina ringar varje dag (men det är så olika det också)

Den ringen du har valt skulle jag mycket väl kunna tänka mig vid festligare tillfällen. Oavsett äkta eller oäkta stenar. I mitt tycke och smak finns det väldig många vackra smycken med cs eller andra liknande stenar.

Om du tycker om ringen, den passar till ev förlovningsring och din livsstil (jobb etc) så säger jag bara go for it !

• johannagbg

blir nog den här =) Äkta diamanter och i vitguld!
  • Principisessan
    johannagbg skrev 2012-09-04 16:45:44 följande:

blir nog den här =) Äkta diamanter och i vitguld!
    fin! tycker den är mycket sötare än den första :) 
Svar på tråden Vad tycker ni om den här ringen?