• FruNovember

Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..

Herregud, ett nytt frågetecken.. :-P vill gärna ha pärlor på bröllopsdagen, men vore kul att se vad ni andra hade? Kan man ha örhängen, diadem/tiara och halsband eller blir det too much? Behöver inspiration och gärna tips om svenska hemsidor med bra priser och fina smycken

• Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..
  • Rosi

Så här såg jag ut på min dag.. =) Jag hade halsband, örhängen och tiara tycker inte det var för mycket..
  • FruNovember

Jättefint! Så härligt med de röda stenarna, originellt och vackert!

• sollan

Jag hade halsband,armband och örhängen ( www.loveandbeproud.se ) med swarovskipärlor och strass...På halsbandet och armbandet finns 2 accentpärlor som jag valde att ha rosa(ena temafärgen) plus att jag valde till ett litet stansat hjärta på armbandet där det står Fru. 500:- för hela setet.

Tiaran och hårnålarna (ebay) är pärlor och strasstenar. ca 150:-

Tycker att det blev snyggt ihopa och absolut inte för mycket.

Mina tärnor fick varsitt armband (lika dant som mitt) med stansat hjärta på med deras Namn och ordet Kärlek 220:-
    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • FruNovember

Sollan: tusen tack för det tipset, ska absolut beställa därifrån

• sollan

Så lite så...Tycker att det är riktigt fina smycken till bra pris.

FruNovember skrev 2012-08-30 14:45:51 följande:
    Sollan: tusen tack för det tipset, ska absolut beställa därifrån
    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Willow

Jag kopte mina orhangen fran Kumkum, dem var mina 'nanting nytt' fast dem sag mer antik ut, lite mer at art deco hallet, vilket var vad jag letade efter. Armbandet var mitt 'nanting gammalt' och var ett antikt filigree armband i silver som jag budade hem fran Ebay, ett riktigt kap for ca: 300 kr! Och sjalvklart min forlovningsring och sen vigselringen
    Kan aven varmt rekomendera http://www.etsy.com/search?q=wedding%20jewelry&view_type=gallery&ship_to=ZZ&min=0&max=0&ref=auto1 Dar finns hur mycket fina smyckesdesigners som helst och till bra priser dessutom, mycket handgjorda saker och vintage eller antikt, valdigt mycket fint dar. Aven vart att kolla: http://www.notonthehighstreet.com/search?utf8=%E2%9C%93&term=wedding+jewellery

• Emmalinnea

jag ska bara ha pärl örhängen och ett armband i guld. Less is more :)

• Sara 120707
    Rosi skrev 2012-08-30 13:25:12 följande:

Så här såg jag ut på min dag.. =) Jag hade halsband, örhängen och tiara tycker inte det var för mycket..
    Du var så fin!! Blir glad varje gång jag ser en bild från ert bröllop
Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..