• Anonym (SÅ TRÖTT!)

    Jaha, är ni också med barn?

    Nu är jag så in i själen trött på det här!!! Vi längtar, hoppas och önskar så att vi blir blå.. Kollar ägglossning med stickor, tempar och har sex, men INGET händer! Nu har vi försökt i över 1.5 år och jag börjar tappa modet! Vi motionerar, äter extra folsyra och vitaminer. Min man duschar kallt och jag kommer varje gång vi har sex! Jag är fan inte glad för andra som är gravida längre, jag tycker att VI förtjänar att få vänta vårt efterlängtade kärleksbarn nu! Det är SÅ orättvist, för det handlar inte om hur bra föräldrar man kommer att bli, inte om längtan eller framgång i livet... Det är slumpen och det stör mig som f*n! Jag börjar i ärlighetens namn bli bitter, missunsam är jag också. Så, nu har jag fått ur mig litegrann iaf.. är ni fler härinne som varit tillsammans Länge och försökt i Minst ett år så är ni välkomna att göra mig sällskap här, annars; tack för att du läste!

  • Svar på tråden Jaha, är ni också med barn?
  • Freksta

    Förstår hur du känner, har varit där själv. Tog 2 år för oss, visade sig att jag behövde lite hjälp med pergotime så boka tid hos doktorn och kolla upp er. Med hjäp av dem tog det på 3de försöket Glad

    Hoppas på att det blir eran tur snart Glad

  • Anonym

    Jag är inte i samma sits som ni men ville bara säga att jag hoppas verkligen att det blir er tur snart!! Om ni inte redan sökt hjälp så gör det! önskar er all lycka till! KRAM!

    Ps/ det är helt okej att vara bitter o missunsam, vem skulle inte vara det liksom!

  • Anonym (SÅ TRÖTT!)

    Tack! Det liksom rann över när man fick det kastat i ansiktet att bonde söker fru- whatever minsann ska få barn.. Precis som varenda människa jag känner som är över 23... Hahaha! Vi får ingen hjälp ifrån sjukvården förrän om 2 år.. Men får väl köpa pergo på internet och börja spara för privatbehandling.. Om jag orkar bry mig så mycket längre.. Åååh!

  • Anonym (Också där)

    Jag förstår dig. Jag är där du är. 

    Det gör ont i hjärtat att se andra med sina bebisar. Jag kan inte knappt förmå mig att säga grattis. Känns som att alla andra går med magarna i vädret. Och folk tycker att - nämen blir du inte suuuugen när du ser magen/bebisen???

    JOOOO, jag är skitsugen. Helt desperat snart, faktiskt. Men det orkar jag inte ventilera varenda jävla gång!

  • Juni 2012

    Jag passar inte in i denna tråd då jag frivilligt har avstått barn, men jag och min man får ofta frågan om vi inte ska ha en liten, bla bla bla.

    Men vi har kommit överrens om att svara "En del kan inte och en del vill inte, och så är det" (Ior i Nalle Puh) och sen byta ämne. Då brukar folk få sig en liten tankställare.

  • Anonym (SÅ TRÖTT!)

    Skönt med lite respons, tack till er alla! Gott att se att det finns två personer till i den här världen som inte har barn.. för det känns ju verkligen som att Alla är föräldrar, och det verkar gå så Lätt! Varför i hela fridens namn pratas det inte om det här? Jag hoppas innerligt att ingen hintar om barnskaffande på bröllopet, för då vette tusan hur jag reagerar.. Förmodligen som en professionell maratonlöpare som blir kallad soffpotatis.. :-P

  • Anonym

    har ni kollat att allt är som det ska? Vet nämligen en bekant som försökt länge, och när de väl kollade upp det så visade det sig att hans spermier inte kan simma, så det enda som gäller för dem är inseminering då spermierna inte kan ta sig dit på egen hand. 

  • Juni 2012

    Jag har flera par i bekantskapskretsen som är frivilligt barnlösa och vi pratade just om detta för ett tag sen och om hur plumpa folk kan vara med sina frågor. En killkompis hade fräst ifrån till nån gammal släkting som frågade för femtioelfte gången om det inte vore kul med en liten...? "Du! Du har ingen aning om vi kämpar med tempkurvor och provrörsbefruktning och grejer, eller hur??" Sen frågade hon inte mer.

  • Anonym (SÅ TRÖTT!)

    Haha, juni 2012; vad skönt sagt! Kärringen kunde gott ha fått en näve använda ägglossnings- stickor i knät också.. jag förstår att det är tokdrygt att behöva försvara sig då man inte Vill ha barn också.. för det ses ju som helt onaturligt.. jag var själv med i det laget förut, kunde inte tänka mig att ha barn.. tyvärr gick den motviljan över till den här överjävliga längtan med åren.. :-\ men som sagt, att folk ens vågar fråga om det här alls är ju helknäppt.. ska vi förhöra oss om ansning i de nedre regionerna också kanske? "men faster gudrun, rakar du muffen eller kör du brasilianskt?"

  • Anonym (Moster)

    Ja..man är ju olika när det kommer till det där med barnlängtan. Själv är jag 33..och medan många andra i min ålder när dom ser en bebis, eller hör att någon ska väntar, utbrister "Åhhhhhhhhh...jag vill också ha en bebis (till)" så tänker jag "Åhhhhhhhh..va gött att det inte är jag som ska ha bebis"

Svar på tråden Jaha, är ni också med barn?