• Jossen

Ni cupcakes-fantaster?!

Hej!

Är det någon här som är hejare på cupcakes?

Jag undrar lite över hur det är att frysa in dem, med frosting på? Vad för frosting kan man isåfall använda?

Jag är inte glad för frosting med massa florsocker i - det blir såååå sötsliskigt (tycker jag). Så någon med tips? Helst vill jag inte bara göra choklad, eftersom jag ammar och  min lilla verkar fara illa av det.

Kanske någon som har bra tips, sajt med recept etc?

Tack på förhand:)

• Svar på tråden Ni cupcakes-fantaster?!
  • sirifredde

Hej ! Jag tror dem blir goda om du fryser in bara själva Muffinsen och sen att du kan be ngn om hjälp med frosting. Man kan ju göra så att man själv får dekorera sin cup cake mkt smidigt och spar massor med tid:)

• sirifredde

jag kan tycka att det kan va gott med en cup cake med smak av hallon och bitat av vit choklad. Sök på nätet på Cupcake

• Jossen

Jo jag har sökt, men vill inte ha florsocker i - då jag tycker det är för sött. 
    Man ska kunna frysa in färdiga cupcakes men jag är lite nyfiken på vad man använder för frosting då.

Men tack i alla fall!

• Petrabrud14

Jag äger ett konditori och det går att frysa cupcakes med frosting, men jag har bara erfarenhet av frostings med florsocker i...

• sessa

blir de lika goda frysta.. som färska?? tänk om man fryst o sen när man ska ha dem de inte är goda..pgr av frysningen..

• Petrabrud14

Ja dom med philladelphiaost smakar exakt lika, jobbar bara med dem... Frostingen kan bli lite glansigare efter frysning men det är bara snyggt tycker jag.. Det gäller att täcka dom ordentligt så att dom inte smakar fryst bara. Ett tips är att frysa dom opackad, sedan packa dom när dom är fryst och sen tina dom opackad.... garneringen kan man förbereda och sätta dit efter frysning.

• Jossen

Jag uttryckte mig lite "dumt" - topping menar jag. ;) Det finns ju olika smörkrämer etc. Vet du Petra vilka som går att frysa?

Tack för tipset om hur man ska göra när man fryser in! Toppen, jag har funderat på hur man ska göra utan att förstöra dem.

Hur långt i förväg kan förbereda blommor i SP, hur förvarar man dessa?

Nu blir du utfrågad;)

• Ekna

Sp blommer kan du förvara i ett år utan problem, jag har själv haft konditori och gjorde ett experiment med just sp. Och dom var lika snygga. Ett tips är att du kan frysa dom men om du bara gör dom ett par veckor innan så en plastburk med lock. Så förvara dom i plastburk med lock och är de länge tills du skall använda dom så in i frysen. Annans kan du ha dom i ett skafferi i burken. Även smörkräm går att frysa.

• Jossen

Smörkrämen går alltså att frysa! Halleluja!;)
    Tack för dina svar!!!

Svar på tråden Ni cupcakes-fantaster?!