• Fremm
    Äldre 27 Aug 11:23
    2324 visningar
    4 svar
    4
    2324

    Vad ska man önska sig?

    Jo nu har vi kommit till att börja fundera på vad vi ska önska oss i bröllopspresent...


     


    Visst är det individuellt vad man önskar sig men hoppas ändå på lite bra svar på tips och idéer som är bra bröllopspresenter att både få och att ge från gästerna...

    Vi bor ihop och har allt man kan önska sig i hushållsväg men samtidigt så har vi mest ett ihopaplock av saker från våra båda hushållen... vi ska ta tag i och rensa framöver... många udda påslakan och handdukar - en del urtvättade och trista... udda porslin med mera...

    Så jag har tänkt att man kan kika ut kanske ett set med påslakan som är av lite finare kvalité, en uppsättning av fina handdukar i fler storlekar.

    En kitschenaid eller liknande köksmaskin, kanske en kaffemaskin...

    Tänker att det ska vara i olika prisklasser beroende på om man vill gå ihop flera eller inte... sen önskar vi oss oxå pengar till en bröllopsresa men vill inte att det ska vara det enda alternativet då alla inte gillar att ge just pengar.

    Var ska man egentligen gå in och kika på saker man vill ha så vi vet? Vad är mer bra saker att önska sig?

    Funderade på att börja samla på en fin matservis, just nu har vi repiga och fula tallrikar från Ikea men våra barn är ännu inte så rädda om det att det känns som om de kommer bli kantstötta rätt fort så då känns det ju synd om vi önskar oss det och sen inte vågar använda det... dessutom har vi för lite plats för att ha ett vardagsporslin och ett finporslin...

    FUnderade på de fina iitalaglasen oxå men då har ju min m2b redan en halvuppsättning av kosta bodas chateu så det känns ju inte heller så bra att börja önska sig en annan sort.

    Vad önskade ni er? Kom gärna med listor på tips och var som är smidigast att lägga upp önskelistan, här på BT?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad ska man önska sig?
  • Polven­ton
    Äldre 27 Aug 20:38
    #1

    Royaldesign.se är en bra sida för att hitta bröllopspresenter! Vi önskade oss Iitala vinglas, Aalto-vas, Le Creuset-gryta, brödrost, karaffer, sällskapsspel m.m. Önska er helt enkelt det ni skulle vilja ha!

    Vi använda önskelista.nu som funkade jättebra. Be någon bekant hålla ett öga på den bara så inte allt blir taget! 

  • Fremm
    Äldre 27 Aug 21:06
    #2

    Polventon, vilka bra tips du kom med, tack så mycket! För mig är det som vanligt så att när man inte "får" önska sig nåt alltså när man varken fyller eller i julklapp så har jag hur många önskningar som helst om saker man vill ha men så fort någon frågar så blir det helt blankt... vad ska man önska sig?

    Ska kika in på sidorna du tipsade om. Sällskapsspel och vas är bra presenter för oss oxå och förhoppningsvis för gästerna ;)

    Tar gärna emot fler tips om vad ni önskat er eller vad man kan önska sig!

  • PiaB
    Äldre 27 Aug 21:32
    #3

    Det där är svårt, vad man ska önska sig. Vi bor inte ens ihop. Av olika anledningar har vi inte kunnat flytta ihop än, men ska såklart göra det i framtiden. Men det betyder ju att vi faktiskt har dålig koll på vad vi har. Så vi kommer nog önska oss lakan och badlakan och sådant som vi definitivt inte har dubbelt av. Kanske porslin, jag har inget speciellt och tror inte han har det heller. Och upplevelser, typ presentkort på Liveit eller spabehandlingar o.s.v.


     


    Pengar till en bröllopsresa kommer vi önska oss för de som vill ge pengar. Blir det mycket pengar blir det ett bidrag till resan. Blir det lite blir det ett restaurangbesök på resan eller en massage eller nåt. Alla summor är välkomna.


     


    Det jag tycker är svårt är hur man ska uttrycka sig. För trotsallt är det viktigaste att gästerna kommer och vill dela våran dag med oss. Men så vet man att de flesta vill ge något, det vill jag med när jag går på kalas. En del vill ge mycket, andra lite. Men om man önskar sig saker i olika priser kanske alla hittar något lämpligt. Eller att några stycken går ihop om något lite dyrare.


     


    Vet inte om det var till någon hjälp, men jag kommer också följa tråden


  • nattis­ochjoh­n
    Äldre 10 Sep 10:38
    #4

    Vi ska önska oss "ett litet bidrag till en bröllopsresa" eftersom vi bott ihop i många år och har allt vi behöver.

Svar på tråden Vad ska man önska sig?