Teza skrev 2012-08-26 21:50:27 följande:
Hej här planeras oxå för fullt bröllop i Torshälla, tillhör dock Eskilstuna. Ektorpsgården och Gipperts ligger där ute, Gipperts är en populär lokal att hyra, men personligen skippa jag den, den är så gammal och sliten och dom har ont om porslin och så, 2000 kostar de där iaf, själva hyran. Ektorpsgården ska va bra, där kör dom ju rubbet med catering och hela grejen, beror ju lite på om ni ska ha de eller bara själv alokalen, som vi ska ha.
Vi gifter oss på nyårsafton och har bokat PRO:s lokal i Torshälla, en fin gammal skolbyggnad som ligger i gamla Torshälla, såå fint med gångavstånd från kyrkan. 1500 tar dom, men som sagt då står man ju för maten och det själv på ett eller annat vis.
Vi hade bokat Solvik först, en sommarkolloni utanför Torshälla, sååå fint men vi ändrade oss och valde att ha de närmare i stället, 2800 tar dom för stora huset, sen om man vill sova över i nån av stugorna va de 170 per person och natt. Det är mysigt där uten, men inte så jättebekvämt tyvärr.
Rådhuskaffet var vi även inne på, men var som för er lite för litet, synd för det är sååå fint och mitt emot kyrkan.
Vilken kyrka ska ni gifta er i, kanske lättare att ge tips om man vet riktningen? Hjälper dej gärna så mycke jag kan, vet hur svårt de kan va puhh
Hej vad roligt att ni oxå planerar bröllop. Torsälla har jag inte tänkt på innan så jag ska definitivt kolla upp det men måste man inte vara bosatt i Torsälla för att kuna hyra lokalerna som är där?, vi ska gifta oss borgligt så vi ska inte ha kyrka. Maten tänkte vi överlåta till en catering, en libanesisk då vi är från olika kulturer jag och min fästman.
Var ligger Ektorpsgården?
Tack snälla Ni för alla era tips det känns som att nu har man mer att gå på