Lowvie skrev 2012-10-10 07:40:41 följande:
Skönt att du säger så för alla man har frågat tycker att det är för dyrt men som du säger jag får med viktiga bitar som jag själv inte behöver tänka på så som bordsdukning. Jag tänker på att det ska vara bekvämt och värt för gästerna och inte bara för oss som gifter oss.
Aa men det är gammla statthotellet som har detta erbjudande
Gästis gillade min kille men jag var inte riktigt såld......Smedjan har jag faktiskt ingen aning om. Visste inte ens att de hade en festvåning men värt att kolla upp,
Tack

Eller heter den smeden? Det var en restaurang/festvåning... tror inte att det var hotell men jag var för liten för att minnas riktigt.
Det låg inte i gallerian i alla fall utan hade en egen entré om det ens satt ihop.
Nej det är fel hotell... Hotell Statt är inte Stadshotellet.
Statt låg (ligger, det håller ju på att byggas upp) längs med ån, mitt emot Klosters Kyrka fast på stads-sidan, inte på Kloster-sidan.
Det som finns kvar av hotellet heter nu Comfort Hotel Eskilstuna. Det hette tidigare Quality Hotel Statt. Och det ingår inte i Elite-kedjan
Men oavsett om vi pratar om samma hotell eller inte så tycker jag att det är ett helt normalt pris om man är på ett hotell.
Rumspriserna var också bra, eller tja beroende på säsong så kan du kanske få bättre på något annat hotell. Choice-kedjan (Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell och Comfort Hotel Eskilstuna) arbetar med dynamisk prissättning, så priserna är lägre på lågsäsong. Scandic brukar också kunna ha bra priser men dom är ändå generellt dyrare än Elite.
Vissa Elite-hotell är dock inte så bra som namnet påstår så jag skulle tagit en titt på lokalen och rummen innan jag säger ja till offerten