• Lowvie

Hjälp! Festlokal Eskisltuna

Heej!
    Nu är det så att jag inte bor i Eskilstuna men mina föräldrar gör och de insisterar på att bröllopet ska hållas i Eskilstuna och jag vill inte säga nej eftersom jag inte vill göra de besvikna.

Problemet är att jag inte hittar någon lokal jag och min fästman har redan varit i Eskilstuna under en dag ovh gått runt till olika ställen som Åbryggan, tingsgårdens resturang m.m men ingen av de passade då deras innelokaler är för små för sällskap för 65 personer och eftersom bröllopet kmr vara i mars 2013 så är det nog för kallt för att det ska hållas i deras utomhus plats.

Vad ska jag göra? Det är ett tag dit men jag vill gärna bli klar med den biten så jag vet att vi har en lokal.

Ge mig råd alla ni som har haft era bröllop i Eskilstuna i de centrala delarna helst....

• Svar på tråden Hjälp! Festlokal Eskisltuna
  • Lowvie
    jagheterellen skrev 2012-08-26 17:38:07 följande:
    Kanske det finns något här som passar: www.hyra-festlokal.se/lokaler-sodermanland/lo...
    Måste dock påpeka att jag inte bor i eller känner till Eskilstuna, tänkte bara hjälpa till lite
    Tack snälla du =) jag ska kolla in sidan
  • tessank

håller själv på att planera bröllop i eskilstuna :)
    Några olika alternativ som vi har kollat på är
    ¤ Gästis restaurang på köpmangatan
    ¤ Sundbyholmsslott
    ¤ Strands golfklubb ( ut mot strängnäs)
    ¤ Mälarvik 
    ¤ Holmberget

sen finns det massa andra också som jag inte vet så mycket om men vet att de går att ha fester där.
    Vet dock inte alls hur det ser ut.
    ¤ Ektorpsgården
    ¤ Jippers 
    ¤ Odd Fellows
    ¤ Husbyrekarnes församlingshem

Hoppas ni hittar nåt som passar

• Teza

Hej här planeras oxå för fullt bröllop i Torshälla, tillhör dock Eskilstuna. Ektorpsgården och Gipperts ligger där ute, Gipperts är en populär lokal att hyra, men personligen skippa jag den, den är så gammal och sliten och dom har ont om porslin och så, 2000 kostar de där iaf, själva hyran. Ektorpsgården ska va bra, där kör dom ju rubbet med catering och hela grejen, beror ju lite på om ni ska ha de eller bara själv alokalen, som vi ska ha.

Vi gifter oss på nyårsafton och har bokat PRO:s lokal i Torshälla, en fin gammal skolbyggnad som ligger i gamla Torshälla, såå fint med gångavstånd från kyrkan. 1500 tar dom, men som sagt då står man ju för maten och det själv på ett eller annat vis.

Vi hade bokat Solvik först, en sommarkolloni utanför Torshälla, sååå fint men vi ändrade oss och valde att ha de närmare i stället, 2800 tar dom för stora huset, sen om man vill sova över i nån av stugorna va de 170 per person och natt. Det är mysigt där uten, men inte så jättebekvämt tyvärr.

Rådhuskaffet var vi även inne på, men var som för er lite för litet, synd för det är sååå fint och mitt emot kyrkan.

Vilken kyrka ska ni gifta er i, kanske lättare att ge tips om man vet riktningen? Hjälper dej gärna så mycke jag kan, vet hur svårt de kan va puhh

• Lowvie
    tessank skrev 2012-08-26 20:41:16 följande:
    håller själv på att planera bröllop i eskilstuna :)
    Några olika alternativ som vi har kollat på är
    ¤ Gästis restaurang på köpmangatan
    ¤ Sundbyholmsslott
    ¤ Strands golfklubb ( ut mot strängnäs)
    ¤ Mälarvik 
    ¤ Holmberget

sen finns det massa andra också som jag inte vet så mycket om men vet att de går att ha fester där.
    Vet dock inte alls hur det ser ut.
    ¤ Ektorpsgården
    ¤ Jippers 
    ¤ Odd Fellows
    ¤ Husbyrekarnes församlingshem

Hoppas ni hittar nåt som passar
    Vad roligt!

Vi har kollat på Gästis och det tyckte min fästman skulle vara ett bra ställe men jag är osäker. Eftersom vi inte har så stor budget så blir det svårt att välja sundbyholmslott. Vi vill helst ha det centralt för att det ska vara lätt för folk att ta sig dit utan större bekymmer.
    Men jag ska kolla upp flera av de ställen du nämner tack  för alla tips Glad
  • Lowvie
    Teza skrev 2012-08-26 21:50:27 följande:
    Hej här planeras oxå för fullt bröllop i Torshälla, tillhör dock Eskilstuna. Ektorpsgården och Gipperts ligger där ute, Gipperts är en populär lokal att hyra, men personligen skippa jag den, den är så gammal och sliten och dom har ont om porslin och så, 2000 kostar de där iaf, själva hyran. Ektorpsgården ska va bra, där kör dom ju rubbet med catering och hela grejen, beror ju lite på om ni ska ha de eller bara själv alokalen, som vi ska ha.

Vi gifter oss på nyårsafton och har bokat PRO:s lokal i Torshälla, en fin gammal skolbyggnad som ligger i gamla Torshälla, såå fint med gångavstånd från kyrkan. 1500 tar dom, men som sagt då står man ju för maten och det själv på ett eller annat vis.

Vi hade bokat Solvik först, en sommarkolloni utanför Torshälla, sååå fint men vi ändrade oss och valde att ha de närmare i stället, 2800 tar dom för stora huset, sen om man vill sova över i nån av stugorna va de 170 per person och natt. Det är mysigt där uten, men inte så jättebekvämt tyvärr.

Rådhuskaffet var vi även inne på, men var som för er lite för litet, synd för det är sååå fint och mitt emot kyrkan.

Vilken kyrka ska ni gifta er i, kanske lättare att ge tips om man vet riktningen? Hjälper dej gärna så mycke jag kan, vet hur svårt de kan va puhh

Hej vad roligt att ni oxå planerar bröllop. Torsälla har jag inte tänkt på innan så jag ska definitivt kolla upp det men måste man inte vara bosatt i Torsälla för att kuna hyra lokalerna som är där?, vi ska gifta oss borgligt så vi ska inte ha kyrka. Maten tänkte vi överlåta till en catering, en libanesisk då vi är från olika kulturer jag och min fästman.
    Var ligger Ektorpsgården?

Tack snälla Ni för alla era tips det känns som att nu har man mer att gå på{#emotions_dlg.flower}
  • Teza

Lowvie: jag tror inte man måste va bosatt här för de, då dom lokaler jag pratar om är privata och tillhör inte kommunen på nåt sätt så kan inte tänka mej att det spelar nån roll, ingen har heller frågat mej vart jag bor när jag ringt runt och kollat.

Ektorpsgården ligger i Torshälla också, men dom vill ju att man tar deras catering för att man ska få ha festen där, Gipperts är däremot fristående, men har personligen haft lite svårt att få tag på nummret dit, till slut va de iaf nån på medborgarkontoret som hade det. Jag har tyvärr inte sparat de, men en ide är ju att ringa dit dom vet vilka lokaler som finns tillgängliga att hyra.

• mirre01

odd fellow eller skjulsta stugan vi har bokat skjulsta stugan 

• mirre01
    mirre01 skrev 2012-08-31 19:47:05 följande:
    BÅDA ÄR CENTRALT ;)
  • iSusanna

Vi hade vårt bröllop på Julita Gård som ligger en dryg halvtimme från centrala Eskilstuna. Vi bor i Stockholm men det var helt perfekt för oss ändå!

Jag gjorde min brudfrisyr på Frisör Tingsgården i Eskilstuna:

Och min bukett gjordes hos floristen Decoflor:

Fundera dock på om det verkligen känns rätt för er. Påtryckningar från familj i all ära, men det är ni som inte ska ångra er sedan.  
Svar på tråden Hjälp! Festlokal Eskisltuna