• Rotmos

    Enkelt vigsel i Örebro

    Hejsan, 

    Jag och min tjej har bestämt oss för att gifta oss.  Helt ärligt ska jag erkänna att giftemål för mig personligen är totalt iviktigt och onödigt. Det är det dock inte för min flickvän som jag älskar väldigt mycket. Hon vet min inställning så det är inget jag håller hemligt för henne. Mitt krav har dock varit en så extremt enkel vigsel som möjligt utan något som helst krimskrams runt om. Det blir borgligt, och ingen fest eller något, utan tanken är att viga oss, skriva på papper eller vad man nu gör och sedan hem igen. 

    Går detta att orda relativt omgående? Vilken procedur är det som gäller? Vad kan det tänkas kosta? Hur fixar man med äktenskapsförord eller vad det nu heter, dvs att mina saker är mina, och hennes är hennes?  

  • Svar på tråden Enkelt vigsel i Örebro
  • Principisessan

    ni behöver hindersprövning från skatteverket, detta går att beställa från deras hemsida. när ni fått hem den så är den giltig i 4 månader. 

    äktenskapsförord kan ni ladda ner längst ner på denna sida www.mallar.biz/vardagsjuridik/partnerskap/mall-aktenskapsforord/ 
     på denna sida står det även info om hur det funkar.

    i övrigt är det bara giltig legitimation, ta med er hindersprövningen från skatteverket och traska iväg till rådhuset (ja när ni fått en tid)
     

  • Augustiblomma

    Som dom ovanför säger. Sen kan ni välja att ha det enkelt på rådhuset med bara ni två eller om ni bokar en vigselförrättare som kommer dit där ni vill gifta er med kanske bara ett par vittnen som är med er, om ni vill ha det lite personligare.


Svar på tråden Enkelt vigsel i Örebro