• aviman

Personlig Första Dans?

Jag och min blivande dansar inte vals någonsin.. Faktum är att han dansade inte ens på krogen innan han träffade mig. Nu dansar vi mest på krogen, men det är inget jag skulle visa inför ett rum fullt med bröllopsgäster Skrattande

Det enda vi har dansat till hemmavid, som var en väldigt fin stund, det var Moraträsks "Huvud, axlar, knä och tå". Klockan var mitt i natten, vi slog på den och började göra rörelserna samtidigt som vi skrattade i kapp. Det är en av de finaste och roligaste stunderna jag har haft med min blivande karl. Att vara så löjliga, men ändå helt stenseriösa. Kändes ganska intimt just där, och då.

Så nu funderar vi på att helt sonika dra en Moraträsk-första dans?
    Jag inser att folk säkert kommer skratta ÅT oss och inte MED oss. Men det skulle vara väldigt typiskt oss.

Finns det någon annan som gjort en annan version än den klassiska första valsen/foxtrotten etc?
    Finns ju självklart de som börjar med vals och sen spexar till det.

Och det jag egentligen undrar - vad finns det mer för varianter på första dansen?

• Svar på tråden Personlig Första Dans?
  • drömmer

Haha jag skulle faktiskt tycka det var en hysteriskt rolig grej !!

• Silme

Om det passar er och speglar er som personer tycker jag absolut att ni ska göra så! Skrattande
    Vi hade ingen traditionell brudvals utan vi dansade till "As time goes by" från filmen Casablanca. Detta eftersom det var den filmen vi såg tillsammans på allra första dejten. Glad

• aviman
    Silme skrev 2012-08-23 12:47:50 följande:
    Om det passar er och speglar er som personer tycker jag absolut att ni ska göra så! Skrattande
    Vi hade ingen traditionell brudvals utan vi dansade till "As time goes by" från filmen Casablanca. Detta eftersom det var den filmen vi såg tillsammans på allra första dejten. Glad
    Åh, det är ju också en väldigt fin sak!
    Vår första film vi såg tillsammans var någon hemsk film om barbarer.... Vet inte om det är någon idé att försöka dansa till det soundtracket Skrattande  haha
  • Lycka03

Klart ni ska köra på det om det känns rätt för er!
    Ganska roligt faktiskt.

Är själv lite bekymrad över det där med första dansen. Vill så gärna, men vi verkar bara ha vänster fötter både jag och blivande.

• aviman

Vilka roliga tjejer det finns här inne som tycker samma som mig Skrattande applåd till er!

Lycka03:
    Hur dansar ni med varandra när ni bara är själv? Jag tänker att första dansen kan vara så mycket annat, om man är kreativ med det... Hela livet blir ju som en dans.. på nånting. Om ni är skämtsamma kan ni ju komma på en dans med hjälp av sysslor som ni gör hemma som kanske är typiskt er?
    Han kanske skruvar mycket i bilen medan du sitter inne och bygger hemsidor? Eller tvärtom? Det kan ju vara en dans som med olika rörelser på något sätt visar er "evolution" som par? Lite abstrakt och så där Skrattande Det skulle ju bli garanterat en kul grej!
    Annars, om ni verkligen vill dansa men inte vill göra så mycket mer än så, så finns ju alltid alternativet en gammal hederlig tryckare! Att vara jättenära den man älskar till musik, bara det liksom! {#emotions_dlg.flower} 

• Sessan6

Enda dansen som jag och min älskade blivande man har dansat.

Är tryckare och sen sånt som man dansar när man har festat. Alltså bara släppa loss.

Men känns inte som man bara kan släppa loss på dansgolvet.

Det blir nog tryckare tror jag. Om man nu kan ha det som första dans?

• aviman
    Sessan6 skrev 2012-08-23 19:45:58 följande:

Enda dansen som jag och min älskade blivande man har dansat.

Är tryckare och sen sånt som man dansar när man har festat. Alltså bara släppa loss.

Men känns inte som man bara kan släppa loss på dansgolvet.

Det blir nog tryckare tror jag. Om man nu kan ha det som första dans?

Klart ni kan! Min vän som gifte sig i maj hade "bara" en kort mottagning efteråt med lite fika och kaffe och dom slog igång en cd-spelare och dansade en tryckare innan alla åkte hem. Det var väldigt fint det också!
Svar på tråden Personlig Första Dans?