• aviman

    Färger till inbjudningskortet? (BILD)

    Haha, nu syns det inte hur stort inbjudningskortet är, men det är som ett halvt A4, ståendes.
    Jag gjorde kortet igår, men har nu fastnat på färgerna! Vilka ord ska vara färglagda, och vilken färg?

    Eftersom vi gifter oss i november så är det förmodligen halvkallt, och jag vill få inbjudan att kännas varm, inspirerande och personlig. Blivande makens favoritfärg är orange, och min är blå.

    Jag använder hellre orange än blå, för jag tycker den är höstigare (även om det är sen höst) än blå.

    Vad tänker ni?
    Vi har inget speciellt färgtema, vi väljer sånt vi tycker är fint och kör på det... Solig 


  • Svar på tråden Färger till inbjudningskortet? (BILD)
  • daniiel

    Varför inte göra era namn i er respektive favoritfärg? Ditt i orange och hans i blått? Om han inte måste ha en specifik nyans av blått, så finns det ju lite mer mörka och grå-blåa färger som borde passa utmärkt att matcha ihop med orange och som känns lite mer som höst.

    Jag tänker tex som här



    Sedan kan ni ju lägga in fler färger på andra ord som passar bra ihop, tex lite röd åt det mörkt oranga hållet. Gult i olika nyanser, kanske grönt också, då mer åt det olivgröna hållet.
  • aviman
    daniiel skrev 2012-08-22 09:19:06 följande:
    Jättesnyggt inbjudningskort förresten! :)
    Vilket bröllopsproffs du är daniiel!! Tack för inspirationen!!

    Jag ska leka med färgerna och hitta ett färgschema som fungerar ihop!
    När vi visade kortet för svärfar var hans reaktion: "Ska det verkligen vara så många olika typsnitt!?"  SkrattandeSolig
  • Sara 120707
    aviman skrev 2012-08-22 08:55:49 följande:


    Jättefint inbjudningskort!


    Sånt hade jag också velat ha Personligt och härligt!


    Tror det hade varit snyggt att så att säga "strössla" in de färgglada orden så att det ser lite slumpaktigt ut, tror det hade kunnat bli fint och lekfullt. Kanske flera färger oxå

  • CoolJen

    Fint men trädet ser avklippt ut på högra sidan...ska det vara så?

    Vet att jag inte kom med några svar på frågorna i TS

  • CoolJen

    Ska tjejerna ha korta klänningar/kjolar så sent på året? Låter lite kallt

  • Pyttsan

    Jättefint! Jag tycker egentligen att det är snyggt i svartvitt som det är nu med hjärtat och ringarna. Jag skulle inte färga för mycket, så det inte blir alldeles rörigt, kanske bara era namn och ordet fest, förutom det som redan är färg.

    Tycker att turkost eller kornblå är jättefint till orange! Den blåa i bilden tidigare i tråden är också jättefin!

    i24.photobucket.com/albums/c31/chrissymarie98/The%20Perfect%20Palette/orange-6.jpg?t=1314326269

  • aviman
    CoolJen skrev 2012-08-23 19:05:32 följande:
    Fint men trädet ser avklippt ut på högra sidan...ska det vara så?

    Vet att jag inte kom med några svar på frågorna i TS
    CoolJen skrev 2012-08-23 19:07:41 följande:
    Ska tjejerna ha korta klänningar/kjolar så sent på året? Låter lite kallt
    Tack för synpunkterna!
    Trädet ser inte avklippt ut på höger sida i fullstort format.
    Mörk kostym på ett eftermiddagsbröllop låter också de kvinnliga gästerna bära långklänning. Annars finns ju alltid alternativet byxdräkt såklart.

    Både vigsel och fest kommer vara inomhus, så jag tvivlar på att vi kommer ha någon gäst som fryser. Men tack för att du påpekade möjligheten.
  • aviman
    Pyttsan skrev 2012-08-23 20:24:13 följande:
    Jättefint! Jag tycker egentligen att det är snyggt i svartvitt som det är nu med hjärtat och ringarna. Jag skulle inte färga för mycket, så det inte blir alldeles rörigt, kanske bara era namn och ordet fest, förutom det som redan är färg.

    Tycker att turkost eller kornblå är jättefint till orange! Den blåa i bilden tidigare i tråden är också jättefin!

    i24.photobucket.com/albums/c31/chrissymarie98...
    Eller hur? Jag funderar också på att låta det mesta vara svartvitt och sen färga litegrann... Och färgerna på bilden du skickade var apsnygga! Precis det jag haft i huvudet men inte kunnat få fram liksom, tack för det!
Svar på tråden Färger till inbjudningskortet? (BILD)