• zoolin

Festlig kväll?!

Hej!
    Jag och min sambo gifter oss på lördag. Vi var tidigt i vår planering att vi ville bjuda dem som står oss nära och betyder något i vår vardag och vårt liv. Vi kom att bjuda 46 personer och 41 kommer på lördag som det ser ut nu. Men nu i slutskedet blir jag orolig för att det inte kommer bli en festlig kväll.. med det menar jag att jag önskar att det blir dans och en trevlig kväll som inte slutar direkt efter middagen. Jag fattar att det mest beror på hur gästerna är etc men jag är nyfiken på era erfarenheter..

Har ni varit på bröllop med ungefär detta antalet gäster, hur har det blivit?

• Svar på tråden Festlig kväll?!
  • LinneaR

Jag har precis samma känsla/oro! Nu är inte vårt bröllop förrän i maj, så har bara så smått börjat planera och bestämt på ett ungefär vilka som ska komma. Jag vill också att det ska bli en kul fest där folk dansar, men har redan börjat fundera på om det faktiskt kommer att bli så...Vi kommer nog bli ungefär lika många som ni.

Så är också intresserad av andras erfarenheter!!

• drömmer
    zoolin skrev 2012-08-21 17:30:49 följande:
    Hej!
    Jag och min sambo gifter oss på lördag. Vi var tidigt i vår planering att vi ville bjuda dem som står oss nära och betyder något i vår vardag och vårt liv. Vi kom att bjuda 46 personer och 41 kommer på lördag som det ser ut nu. Men nu i slutskedet blir jag orolig för att det inte kommer bli en festlig kväll.. med det menar jag att jag önskar att det blir dans och en trevlig kväll som inte slutar direkt efter middagen. Jag fattar att det mest beror på hur gästerna är etc men jag är nyfiken på era erfarenheter..

Har ni varit på bröllop med ungefär detta antalet gäster, hur har det blivit?
    Kvällen blir vad man gör den till, så var glada, lyckliga och bjud på bra musik, samt att ni själva dansar, så ska du se att er kväll blir precis så bra som ni önskar !!

Lycka till och Grattis i förskott !!
  • frida o björn

Förstår oron lite, känner också så. Vi kommer bjuda ca 100 st men jag vet tyvärr att i alla fall hälften inte dansar... Det känns inte så roligt att se att många inte trivs med att dansa. Alltid svårt att få alla nöjda gissar jag. Men jag tycker man ska göra som man själv vill, man gifter sig troligen bara en gång, så det vore tråkigt att ångra att man prioriterade bort något som gör en glad, som tex dans.

• Anneli256

Vi hade livemusik och jag trodde att det skulle vara många som dansade. En del av dom personerna vi bjöd är riktiga "festprissar" och då menar jag inte att dom blir fulla utan dom blir glada och dansar, håller igång osv. När vi gifte oss så var det väldigt fint väder. Det fanns en stor trädgård med mysiga ställen att sitta och prata och ha mysigt på. Det slutade med att det för många var mer lockande än dansgolvet. Lite besviken blev jag nog för det och hade kanske önskat lite sämre väder på kvällen.............. dock så sa gästerna att dom hade underbart trevligt så vi får nöja oss med det och inte hänga upp oss på hur många som svängde dom lurviga :)

• mjeanettek

Vi hade en fantasisk dag/kväll och tack vara ett ordentligt skyfall som varade hela kvällen var den ingen som kunde sticka av ;) Men, vi är jätte tacksamma att vi hade en fantastisk trubadur/underhållare (Niklar Nippe Bontegard) som gjorde hela kvällen. Han sjöng, spexade och spelade gitarr! :) Annars tror jag folk hade gått tidigt då mat & tårta blev avklarat ganska tidigt på kvällen. Vi hade et enkelt trädgårdsbröllop med buffet och i ett partytält. Nu blev det fanstasisk stämning och fullt ös hela kvällen :)) Dock var det inte så många som dansade, det var mer lervälling än dansgolv ;)

Svar på tråden Festlig kväll?!