• G16

    Klädsel.

     Måste tärnorna ha samma/likadana klänningar? Eller räcker det om man har liknande färger typ?

  • Svar på tråden Klädsel.
  • drömmer
    G16 skrev 2012-08-21 14:33:54 följande:
     Måste tärnorna ha samma/likadana klänningar? Eller räcker det om man har liknande färger typ?
    Det är ju dessvärre något som bara du kan svara på ! Mina tärnor ska ha likadana klänningar, skor och smycken. Jag köper allting åt dom som de sedan får behålla...om de vill.

    En del väljer dock samma tyg/färg men olika modeller, och andra har helt olika. Smaken är som baken .
  • daniiel

    Självklart behöver de inte ha likadana klänningar. De behöver inte ens ha samma färg. En skulle kunna ha en gul axelbanslös klänning som är hellång och den andra en röd klänning med kort ärm som är knälång. Det kan vara samma modell i olika färger, olika modell i samma färg, olika tyger osv.

    Det beror ju helt och hållet på hur du/ni vill ha det och hur ni vill att brudföljet ska se ut.

    Vi valde, i samråd med brudföljet, att tärnorna skulle se exakt likadana ut och marskalkerna exakt likadana. Det var alltså vårat val, men det är långt ifrån ett måste :)


  • Tokig

    Min tärna har helt fritt val. Vill att alla ska känna sig bekväma så jag tänker inte bestämma vad hon ska ha på sig. Det viktiga är att hon finns där som stöd.

  • Willow

    Man maste absolut inte ha samma kladsel for tarnorna eller marsalkerna. Det ar ju helt en smaksak, vissa tycker det ar fint nar allt ar likadant, andra tycker det ar finare med olika.

    Mina tarnor fick valja helt sjalv, det enda jag sa var att det helst skulle ga i mjuka fargtoner, vilket jag visste att dem alla skulle gilla och att det skulle passa ihop. Personligen tycker jag det ar finare nar det inte ar lika till alla, tycker det ser konstlat, ontaurligt och stelt ut. Jag ville att dem skulle kanna sig fina och bekvama vilket dem alla gjorde ocksa, det blev jattefint ihop. En hade en gammelrosa, hellang klanning i viscose, en hade en knalang med lite langre baktill i chiffong och ett ljusfargat blomtryck som gick i gammelrosa, ljusa och ljusgra toner och den tredje tarnans klanning strax over knat i chiffong i en mer 'nude/peach' farg.

  • EmmaT

    När jag var tärna på min systers bröllop bestämde hon färgen och sedan fick vi själva bestämma modellen. Vi blev ursnygga! ;)

  • Linda1983

    Jag har ritat tre modeller som dom kan välja på bara klänningen e svart å detaljerna vita så får dom välja hur dom vill :)

Svar på tråden Klädsel.