• LILLSYRRAN

    Rosa näbbklänning!

    Bröllopstema,rosa,silver och lite ljuslila.


    Kan min flicka ha denna näbbklänningen till min vita brudklänning i chiffong?


    Bröllopet är september 2013 vågar jag beställa en nu fast en storlek större?


     


     

  • Svar på tråden Rosa näbbklänning!
  • millemill

    Jättefin, men jag hade nog väntat lite med att beställa, vilken storlek har din dotter?


    Jag hade inte kunnat gissa att min dotter skulle växa så mycket som hon gjort sen förra året. Då hade hon 116 och nu är hon nästan 128! Hon har varit ganska nätt sedan hon föddes, men nu har en "växt-explosion" skett! Flört

  • mirre01

    jag har beställt till min dotter nu den kom förra vecjan dock en strl större och jag är nöjd ich skulle den va l8ite stor är det super lätt att ta in samt att min har band i mindjan så man kan spänna den 

  • drömmer

    Superfin klänning!!
    Jag beställde min dotters näbbklänning för snart 1 år sedan, och vi gifter oss inte förrän i Maj 2013. Hon hade då knappt 98/104 och jag beställde 110/116. Den kommer passa finfint .

  • daniiel

    Vi köpte vår näbbklänning till dottern förra sommaren (för vi gifte oss förra sommaren) i strl 110/116, som hon hade då. I år har hon 122/128 och klänningen passar ännu, den är bara något kortare, men fortfarande i bra längd.

    Vår dotter kan fortfarande ha linnen i strl 98, de är bara kortare på henne nu. Hon växer mest på längden och inte så mkt på bredden.

    Svårt att säga det där med att beställa 1år i förväg, beror lite på ålder på barnet tycker jag också, men tar man en strl större så tror jag att det för det mesta funkar :)


  • LILLSYRRAN

    Min dotter har stl 116 och har fyllt 5 år,hon är smal,normalt byggd kan man säga,110 typ i linnen satt bra på henne i våras och nu tycker jag dom sitter lite tajt.


    Banden i klänningen är fast sydda i klänningen och går inte att spänna åt.dragkedja i ryggen.


    Är så sugen på att beställa för att hon tycker den är jätte fin.


    men vet inte om jag ska ta stl 122 el 128 .


     


    Vad hade ni andra valt för stl??????


     

Svar på tråden Rosa näbbklänning!