BlomAnna skrev 2012-08-21 11:49:34 följande:
Jag har spets på livet och spetsen är påsydd helt snett det skiljer ungefär 5 cm på höger och vänster sida... Jag ville inte ha pärlor, paljetter eller kristaller på klänningen men det är det. Ärmarna är för trånga så det som ska vara på axeln hamnar nere på överarmen. När jag drar upp ärmen så det hamnar på axeln blir ärmen alldeles för kort. Kragen på klänningen är för stor och det blir en mystiskt veck på brösten (kanske för att spetsen sitter snett) Klänningen är ca 2 dm för lång och det känns som om det är alldeles för mycket tyg i kjolen för att vara en kjol utan släp.
Jag bor inte i närheten av hennes butik och har därför inte kunnat göra några provningar hos henne. Skickade bilder på spetsen, att den var sned. Hon konstaterade att den var det och kunde dra av lite pengar för att en skräddare här ändrar det och gör de andra ändringarna.
Bad henne flytta förfallodatumet på fakturan eftersom jag inte fått något pris från sömmerskan här som ska ändra kläningen. Hon kunde inte ändra förfallodatum pga att Klarna som hon använder sig av tar en avgift av henne då. Hon kunde dra av 1000kr istället och jag fick en ny räkning på mail. Jag tror dock att det kommer kosta betydligt mer att ändra klänningen om det ens går.
Usch, vad tråkigt att höra att blev så fel.

Det var ju bra att hon höll med om att det var snett och är villig och dra av pengar i alla fall... Men man vill ju ha det hyfsat bra från början..
Vad skönt att den var för lång och inte för kort, svårare att förlänga än att sy upp.
Kanske att jag hade fördel av att kunna åka dit och verkligen prova den (var där sammanlagt 3 ggr inklusive slutprovningen), då är det ju dessutom lättare att diskutera sinsemellan och påtala felen, när man möts på riktigt.
Hoppas verkligen att det går att fixa till klänningen till inte alltför stora kostnader. När är den stora dagen?