• LindaochJohn

Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?

Jag skulle vilja göra något speciellt för min blivande man på själva bröllopet, men jag kommer inte på något bra...

En kompis hade bröllop fö några veckor sedan o hon hade skickat ett roligt postogram från sig själv, en annan kompis sjöng för sin man i kyrkan.

Ska Du göra något/ gjorde Du något?

• Svar på tråden Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?
  • LyckligaBruden
    CoG skrev 2012-08-21 12:33:04 följande:

Jag tänkte bli hans fru, dagen till ära! ;)

haha underbart! "Surprise!"
  • CoG
    LyckligaBruden skrev 2012-08-21 12:38:15 följande:
    haha underbart! "Surprise!"
    haha aaaa, precis så tänkte jag! :D
  • Wilda

Jag och  min man pratade lite om detta innan. Båda ville göra nått för varandra. Vi tillsammans hade gjort en tipspromenand om oss, mest för att få en brytning mellan mingel med många gäster till festen där bara de nära skulle vara med. Denna redovisade vi och berättade lite skämtsamt om de dumma episoderna vi gjort och det blev ett kul inslag under festen. Min man sjöng då även en kul skämtlåt som han  gjorde så bra. Blev stora applåder och jubel. Kul för min man som ibland är lite blyg i stora sällskap.

Senare på festen så sjöng han "Det hon vill ha" av Christer Sandelin för mig. Jag hade skrivit ett tal som jag läste upp och det blev både tårar och skratt under det talet. Både jag och min man uppskattade det vi gjorde för varandra jättemycket och gästerna tyckte oxå det var kul att vi bjöd på oss.

Vi hade önskat oss en kul fest med roliga inslag och vi ville inte bara sitta och bli serverade utan även bjuda tillbaka till våra vänner.

• Insanire

Jag sjöng för min nyblivne man på festen. Jag funderade på att sjunga under vigseln men insåg att nerverna och rösten inte skulle hålla så jag valde att sjunga under middagen istället. 
    Jag sjöng "Genom Eld och Vatten" och började med att berätta hur jag har känt för honom sedan första gången jag såg honom och hur den låten symboliserar det.

• Teza

Jag ska sjunga för min man i kyrkan har jag tänkt, Utan dina andetag med Kent :), har insett långt efter att jag valde den att det är jättevanligt att den sjungs på bröllop, men tröstade mej med att den har aldrig sjungits på mitt, och så vitt jag vet inte på något annat heller som någon av mina gäster varit på hehe.

• Marjasinus

Jag ska nog göra nåt. Inte för min man dock, men väl min fru...Men risken är att hon läser här...

• LindaochJohn
    lillasofie skrev 2012-08-21 10:33:32 följande:
    Jag läste här på BT om nån som hade satt in ett extra blad i makens festprogram med ett "tal" till honom. Alltså nåt som bara han kunde se och läsa när han ville. Det tänkte jag göra. Från mig till honom bara liksom
    Jag skulle aldrig våga eller lyckas sjunga pga av all nervositet o dålig röst... Förvånad
    Men det här är ju en sak man skulle kunna göra! Bra ide!

Någon annan som gjort/ska göra något kul för sin blivande?
  • PMB

Jag ska sjunga Du är allt i kyrkan. Tyvärr är jag usel på att hålla saker hemliga så när jag hittade den perfekta låten som jag ville sjunga (innan vi ens var förlovade) så fick han veta det bara nån vecka senare. Men han blev glad och  det händer att jag sjunger på den lite då och då och varje gång blir han glad så det har blivit lite min sång till honom vilket gör att det kommer passa extra bra på bröllopet trots att överraskningsmomentet är borta Skrattande

• xanthine

Jag kommer hålla ett tal under eller efter middagen. Har inte skrivit det än, vet bara hur jag ska avsluta det. Med ett citat som passar bra in på oss. Tror han kommer bli rörd till tårar!

• Tessa
    lillasofie skrev 2012-08-21 10:33:32 följande:
    Jag läste här på BT om nån som hade satt in ett extra blad i makens festprogram med ett "tal" till honom. Alltså nåt som bara han kunde se och läsa när han ville. Det tänkte jag göra. Från mig till honom bara liksom
    Låter ju jätteromantiskt! Vilken fin idé!

Jag funderar på att sjunga Paramores låt "Only Execption", öva in den i smyg där min pappa får spela akustisk gitarr eller piano som komp. Jag funderade först på att själv både spela och sjunga, men jag tror att det kan bli för nervigt för det. Flört 

Annars gillar jag när bruden håller tal, jag tycker det är fint och känns modernt.

Funderade även på att sätta ihop ett bildspel på oss, fina bilder från olika tillfällen som representerar oss som individer och oss som par. Kanske kombinera det med ett passande tal om oss, knyta ihop våra upplevelser och fina stunder fram till bröllopet. Svårigheten blir att få det intressant för alla och hålla det kort. 
  • Rosi

Jag sjöng för min man.. Vilket han inte var beredd på... Jag sa till han innan att jag inte tänkte säga något för ingen skulle höra vad jag sa ändå....

• Fremm

Jag hade velat sjunga för min blivande i kyrkan men vet inte om varken nerver eller röst håller för detta, inte ens på festen tror jag att det kommer att funka...

Däremot ska jag hålla ett tal och läsa upp en egenskriven dikt till min blivande, kanske ett telegram som läses upp av toastmadame... som morgongåva ska jag ge min blivande att album av budoirbilder på mig... ett eget album bara för honom... tror att han kommer uppskatta detta...

Ska oxå göra ett bildspel om vår barndom Tessa skrev men det vet han ju om så det blir ju ingen överraskning... ska scanna in bilder på oss från när vi va små fram till nu och välja lite passande musik till... :)

Svar på tråden Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?