• LindaochJohn

    Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?

    Jag skulle vilja göra något speciellt för min blivande man på själva bröllopet, men jag kommer inte på något bra...

    En kompis hade bröllop fö några veckor sedan o hon hade skickat ett roligt postogram från sig själv, en annan kompis sjöng för sin man i kyrkan.

    Ska Du göra något/ gjorde Du något?

  • Svar på tråden Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?
  • Chicita

    Vi gjorde inget speciellt för varandra på bröllopet.
    Det kändes stort nog att gifta sig, jag ville inte ha en sak till att vara nervös för under dagen Flört 

    Men om du ska göra något så gör något som du är bra på helt enkelt.
    Använd dom talanger du har.
    Är du en komiker så kanske du kan hålla ett tal (men lite mer i stå-upp-form). Om du är duktig på att dansa, så kanske du kan dansa för honom?
    Om du är duktig på att baka så kanske du kan försöka baka något som han verkligen gillar utan att han vet om det, och få någon att bära fram det när det är dags för dessert / tårta (om ni är på ett ställe där ni får ta med er egen mat dvs)... 

  • Gwennie

    Jag sjöng Doris Day's "Perhaps, perhaps, perhaps" för min man som en liten ironisk reminder om hur svårt det var att få min veliga pojkvän att bli min man - han fattade vinken och det blev en härligt rolig stund :)

  • Camilla837

    Jag ska hålla tal för min M2b på bröllopet.  Är lite nervös men det ska nog gå bra!

  • sollan

    Jag hade spelat in sången En sån karl som spelades upp i slutet av middan.


    Jag hade ändrat i texten så det stämde mer in på honom ;)


    Var mer komiskt än seriöst då jag inte klarar av att sätte en enda ton rätt.


    Men lyckat var de och mannen och gästerna ja jag själva ochså skrattade så tårarna sprutade.


    Kan säga att det talades länge efteråt om denna grej...haha


    Att jag valde att spela in sången i förväg istället för att sjunga live var för att jag hade inte kunnat hålla mig från att skaratta när alla andra skrattat.


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • lillasofie

    Jag läste här på BT om nån som hade satt in ett extra blad i makens festprogram med ett "tal" till honom. Alltså nåt som bara han kunde se och läsa när han ville. Det tänkte jag göra. Från mig till honom bara liksom

  • Fremm

    Bra tråd, ser fram emot fler förslag...


    Skulle vilja överraska genom att sjunga i kyrkan men vet varken om rösten eller känslorna bär för det... hade varit fint dock... alternativet är att hålla ett tal... det är inte en sån dum idé... :)

  • Tok kär Annki

    Jag överraskade min man med att en vän till oss båda sjöng i kyrkan och på festen. Han hade med sig två av sina vänner till kyrkan och dem spelade gitarr och munspel. Blev helt underbart!!! Hjärta 

    Sen fick min man två speciella tavlor som jag har gjort till honom på vår en veckas bröllopsdag och en dikt som jag har skrivit till honom. Hjärta 
    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower} 


    Tok kär Annki
  • chrpe

    Jag höll ett tal till min man på middagen.Blev jättelyckat. Sen hade jag bokat in en filmfotograf som kom på morgonen och filmade hela dagen. Han blev såå glad och det känns toppen att ha allt på film, för det är så mycket intryck att man lätt glömmer.

Svar på tråden Ska Ni göra något speciellt för Er man på bröllopet?