• L och J
    Äldre 24 Sep 18:16
    4839 visningar
    10 svar
    10
    4839

    Ni som haft bröllopsfest på herrgård eller liknande?

    Tufvalisa skrev 2012-08-20 10:10:05 följande:
    Vi har bokat en herrgård i Småland för ca 1000:-/person. Då ingår ALLT! Välkomstbubbel, tilltugg, fantastisk personlig trerätters middag med vin (och provsmakning innan bröllopet), valfri tårta från lokalt bageri, kaffe, avec, vickning, lokalhyra, serveringspersonal, blommor till borden. Dessutom kan både vi och gästerna sova över där och miljön är jättevacker. Vi tycker att det är ett väldigt bra pris. Dessutom har jag aldrig varit med om personal som är mer service-minded än där.
    Var är detta???  
    Letar också möjligheter i småland 
  • L och J
    Äldre 24 Sep 18:16
    #9
    NilsKpyssling skrev 2012-08-20 19:53:56 följande:
    Vi betalade 1050 per kuvert på en herrgård i Småland, då var det mousserande och snittar till brudskålen, trerätters middag med vin och lite senare kaffe, bröllopstårta och avec. Sen tillkommer ju kostnad om man vill boka rum för övernattning, men annars betalade vi inget extra för städning, dukning, servering osv.

    Vi dekorerade borden själva med långa rankor av murgröna och rosor som jag köpte på Ica för ca 200 kr för alltsammans. VI hade en fantastisk dag och det var värt varenda krona att slippa tänka och planera så mycket. Helt perfekt för oss! Lycka till
    Vart i småland??
  • L och J
    Äldre 24 Sep 18:18
    #10
    Tufvalisa skrev 2012-09-24 18:07:13 följande:
    Wallby Säteri utanför Vetlanda. Jag kunde inte ha varit mer nöjd, de är helt fantastiska!
    ahaa! läste inte klart!Förvånad
Svar på tråden Ni som haft bröllopsfest på herrgård eller liknande?