• MamaMia

    Vad kostade dryck på er fest för ca 50 pers?

    Vår bekantskapskrets har vi några som gärna festar så om nån har haft samma typ av folk, vad kosttade all dryck sammanlagt ca?


    Intressant då sambon o jag räknar helt olika ;)


    Jättetacksam för svar eller hjälp!


     

  • Svar på tråden Vad kostade dryck på er fest för ca 50 pers?
  • EmilyMattias

    Vi handlade all dryck i Tyskland och betalade ca 5000kr inkl resa!

    För det fick vi:

    12 bib rött vin (2 olika sorter)
    7 bib vitt vin
    18 flaskor mousserande vitt vin
    12 flak öl
    4  flak cider
    1 flak mojito
    1 flak ramlösa
    1 flaska finare whiskey
    2 flaskor portvin
    2 flaskor amarula
    1 flaska congac

    Själva resan plus bensin gick på ca 2000kr (Körde från göteborg) 

  • MamaMia

    Det lät bra o billigt! :)


    EmilyMattias skrev 2012-08-19 23:16:13 följande:
    Vi handlade all dryck i Tyskland och betalade ca 5000kr inkl resa!

    För det fick vi:

    12 bib rött vin (2 olika sorter)
    7 bib vitt vin
    18 flaskor mousserande vitt vin
    12 flak öl
    4 flak cider
    1 flak mojito
    1 flak ramlösa
    1 flaska finare whiskey
    2 flaskor portvin
    2 flaskor amarula
    1 flaska congac

    Själva resan plus bensin gick på ca 2000kr (Körde från göteborg)
  • EmilyMattias

    Ja när vi var där hade de en hel del bra erbjudanden så vi sparade en del på att kika igenom på bordershopens hemsida innan vi åkte och jämföra priserna! En del saker skiljer mkt och en del mindre. Billigare är det oavsett!

    Det mousserande hittade vi två flaskor för ca 80 svenska medans en flaska på systembolaget kostar 77kr så där var det ju 2 för en  jämfört med här hemma!
    Och ölen hade de 3 flak för 159 danska på en hel del sorter så där sparade vi också in mkt!

    Det blev en del över, men inga jobbiga mängder så det är ju bara bra så har man till sig själva hemma också=) 

  • Fru 0728

    Vi betalade ca 11 000 för vår dricka men hälften hade varit lagom då ca 15 personer var nyktra. Vi hade köpt allt utom det mousserande i Tyskland.

  • EmilyMattias

    Vi var 48 på vårt bröllop och runt 10 pers drack alkoholfritt.. Kan vara bra att veta=) Och den alkoholfria drycken är inte medräknat i de 5000kr!

  • daniiel

    Vi var ca 60 personer på vårt bröllop och det här är vad vi betalade för drycken.

    Vin, 19 flaskor x 250kr = 4750kr
    Starköl, 20 flaskor x 60kr = 1200kr
    Läsk, 15 flaskor x 25kr = 375kr
    Brudskålen, 58 glas x 30kr = 1740kr
    Kaffe, 58 x 25kr = 1450kr

    Summa: 9515kr

    Det var bara drycken till maten + brudskålen och kaffe då, riktigt alla drack dock inte kaffe och brudskålen. Dryck efter maten fick gästerna köpa själva i baren, så där har jag ingen koll på hur mkt det kostade alls.

    Jag kan ju tillägga att vi hade festen på ett hotell, så vi betalade ju deras priser. Vi köpte inte in någon alkohol själva.


  • moa2012

    vi hade 50 pers som drack alkohol och vi handla i tyskland gick på 5000 med resa..(min man åkte buss med hans bror ner,det kosta 380kr per person)
    vi köpte :

    13flaskor mouserande (6st blev över)
    6st BIB vitt vin (nästan 3 blev över)+en del som var upphällt i karaffer som fick åka ut i vasken.
    5st BIB rött vin (2st blev över ) + massa som jag fick hälla ut i vasken som var upphällt i karaffer.
    10 flak öl (ca 4 flak över)
    3 flak cider( lite mer än 1 kvar)
    1 whiskey (halva flaskan kvar)
    2 st baileys (1 flaska kvar)
    3 st captain morgan ljus (1 flaska kvar)
    1 st mörk morgan (halva kvar)
    2 flaskor bacardi apple (1 fjärde del kvar på 1 flaska), vi snapsa rätt vilt med detta ..skit gott så måste tipsa ..ni tar och blandar socker och kanel ,skär lime klyftor och kör runt i socker och kanel blandningen ,dricker snapsen med ren bacardi apple och sen suger man på limen...riktigt gott =)
    5 liter vodka och vi har ca 3,5 liter kvar..

    som sakt en del över men man vill inte stå där med för lite dricka =)...

  • Tok kär Annki

    Vi handla allt på systembolaget. och på ICA, utom Whiskeyn.Vi var 28 på vår bröllopsmiddag och fest. Skrattande
    12 st Morberg rosé 
    6 st. Morberg vitt 
    3 st. Morberg rött 
    2 st. Elvis The King Cab Sauv 
    1 st. 7 Deadly Zins 
    4 st. plattor Öl olika sorter
    4 st.Champagne Ferrari Brut 
    6 st olika sorter Cider 
    10 st. Bords vatten, Ramlösa från systembolget, fina flaskor att duka med. Flört
    15 st. Alkoholfria öl Carlsberg  
    Likör, 1 st. Cointreau och 1 st. Drottningholm 
    2 st. Alkoholfri skumpa 
    9 st. Drickor olika smak, loka med smak 
    1 Whiskey Lauders
    Det kostade oss 6233:-. Det blev en hel del kvar men vi tänkte, bättre med för mycket än för lite Skrattande


    Tok kär Annki
  • Jezzybell

    När jag gifte mig första gången (japp ska gifta om mig) så hade vi fest för ungefär 50 pers. Kommer inte ihåg vad vi betalade för all dricka men vi köpte allt från Tyskland via någon hemsida. Det är helt lagligt så om du/ni inte vill åka ner själva eller känner någon som åker dit så finns det hemsidor för det Flört. Det blir mycket billigare än att köpa i Sverige trots att man får betala frakt.

  • MamaMia

    Jag vill också ha för mycket än för lite dricka medan sambon säger de inte är hela världen om de på slutet börjar sina... :/ Hans vänner dricker mer också, så hur han resonerar vet ej... snål kanske :) hehe!


    moa2012 skrev 2012-08-20 00:42:07 följande:
    vi hade 50 pers som drack alkohol och vi handla i tyskland gick på 5000 med resa..(min man åkte buss med hans bror ner,det kosta 380kr per person)
    vi köpte :

    13flaskor mouserande (6st blev över)
    6st BIB vitt vin (nästan 3 blev över)+en del som var upphällt i karaffer som fick åka ut i vasken.
    5st BIB rött vin (2st blev över ) + massa som jag fick hälla ut i vasken som var upphällt i karaffer.
    10 flak öl (ca 4 flak över)
    3 flak cider( lite mer än 1 kvar)
    1 whiskey (halva flaskan kvar)
    2 st baileys (1 flaska kvar)
    3 st captain morgan ljus (1 flaska kvar)
    1 st mörk morgan (halva kvar)
    2 flaskor bacardi apple (1 fjärde del kvar på 1 flaska), vi snapsa rätt vilt med detta ..skit gott så måste tipsa ..ni tar och blandar socker och kanel ,skär lime klyftor och kör runt i socker och kanel blandningen ,dricker snapsen med ren bacardi apple och sen suger man på limen...riktigt gott =)
    5 liter vodka och vi har ca 3,5 liter kvar..

    som sakt en del över men man vill inte stå där med för lite dricka =)...
  • MamaMia

    Tack för alla svar!


    Hjälper en del faktiskt! :)


    Jezzybell, de där med beställa på nätet fr tyskland lät ju bra! Måste kolla upp det, vet du nån pålitlig sida?? =)

  • CoolJen

    Jag har gjort en excelfil med alla gäster och sen kategorier vin,öl,cider,läsk,vatten
    Därefter jag har räknat på ungefär hur många glas/brukar/flaskor de kan tänkas dricka på middagen och festen(man har ju ändå något hum om hur personen dricker)
    Därefter har jag fått fram att vi kommer behöva ca 4 BIB rött, 4 BIB vitt, 2 BIB rosé, 10 flak öl, 2 flak cider och 3 backar alkoläsk.
    Räknade även in 2 flaskor rom(till strawberry daiquiri) och en flaska whiskey.

    Eftersom vi bor i sthlm och har långt till tyskland så tänkte jag beställa ur nån av butikerna på nätet, detta skulle då gå på ca 4000:- och vi blir ca 50 pers

  • MamaMia

    Ok, vet du möjligen vad butikerna på nätet heter?? :)


    Vill oxå handla där.


    CoolJen skrev 2012-08-20 18:20:56 följande:
    Jag har gjort en excelfil med alla gäster och sen kategorier vin,öl,cider,läsk,vatten
    Därefter jag har räknat på ungefär hur många glas/brukar/flaskor de kan tänkas dricka på middagen och festen(man har ju ändå något hum om hur personen dricker)
    Därefter har jag fått fram att vi kommer behöva ca 4 BIB rött, 4 BIB vitt, 2 BIB rosé, 10 flak öl, 2 flak cider och 3 backar alkoläsk.
    Räknade även in 2 flaskor rom(till strawberry daiquiri) och en flaska whiskey.

    Eftersom vi bor i sthlm och har långt till tyskland så tänkte jag beställa ur nån av butikerna på nätet, detta skulle då gå på ca 4000:- och vi blir ca 50 pers
  • CoolJen
    MamaMia skrev 2012-08-20 19:18:11 följande:

    Ok, vet du möjligen vad butikerna på nätet heter?? :)


    Vill oxå handla där.


    sök på 'köpa alkohol online' eller 'köpa alkohol på nätet' så kommer det upp flera alternativ, den sida jag har räknat på är denna www.bottleshop247.com/SE/

    man får ju iofs räkna med att risken finns att få tulla på varorna
  • MamaMia
    CoolJen skrev 2012-08-21 13:03:24 följande:
    sök på 'köpa alkohol online' eller 'köpa alkohol på nätet' så kommer det upp flera alternativ, den sida jag har räknat på är denna www.bottleshop247.com/SE/

    man får ju iofs räkna med att risken finns att få tulla på varorna
    ok, tack :)
  • TheD

    Tror drycken gick på runt 8-9000:- Gästerna gick och plockade det de ville ha av det som fanns på dryckesbordet.

  • Insanire

    Vi köpte för 18 000 kr till 65 pers på systembolaget. 
    Lämnade tillbaka allt oöppnat och fick tillbaka 10 000 kr i runda slängar.  

Svar på tråden Vad kostade dryck på er fest för ca 50 pers?