• Kottha­re
    Äldre 19 Aug 00:32
    9204 visningar
    41 svar
    41
    9204

    Den 20/7 2013 gäller det, för er med?

    Hej! 
    Är det fler där ute i cyberrymden som planerar bröllop för den 20e juli 2013?  

  • Svar på tråden Den 20/7 2013 gäller det, för er med?
  • diabol­i
    Äldre 11 Nov 03:59
    #21
    vi med!

    vi har
    bokat kyrka ock lokall bokat band bokat fotograf fixat en grym playlist på spotify bestämt tärnor, bestman samt marsalk (?) bestämt att vi har kall buffé börjat köpa alkohol skickat ut savethedate-korten köpt m2b´s kostym fixat slöja samt brudskor gjort en hemsida pysslat ihop ljuslyktor köpt vaser börjat köpa stolsöverdrag och dukar det var nog allt :)
  • mimsan­74
    Äldre 23 Dec 14:04
    #22

    hej!


    Jag och min sambo ska oxå gifta sig den 20/7-13.


    kyrkan är bokad men ej lokal men det ska vi göra ganska så snart.


    klänningen har jag fått "låna" av en vän samt att skorna är nog klara.


    fotograf är fixad samt att min systerdotter som är utbildad makeupartist ska fixa hår och smink samt att hon ska vara min tärna som sist.


    min sambos kläder är klart.


    värdpar är klart samt att ev bonus sonen och hans band ska spela på bröllopsfesten.


    kock har vi fått tag i men ej spikat menyn än.


    vi håller på att skissa på bröllopsinbjudan så den ska skickas ut efter jul nån gång.


    det kommer att bli runt 50 gäster som vi vet nu.


    det här är andra gången jag gifter mig men man har hunnit glömma hur mycket jobb det var..


    har även fått tag i en chaufför till bröllopet så då får man åka i en fin amerikanare :)


    mycket jobb för en dag som jag vill ska bli så underbar som möjligt!!


     


     


     

  • diana8­7
    Äldre 23 Dec 17:12
    #23

    Vi ska också gifta oss den 20/7 Glad Men det är ingen som vet något. Det får de reda på när inbjudningarna väl skickas ut.
    Än så länge har vi:


    Bokat kyrka Bokat resturang Bestämmnt meny - italiensk buffé Injudningskorten ligger här hemma Brudgummens kläder är inköpta - bara slips och skor kvar Smycken beställdes idag - tiara, halsband, öronhängen. Gästlistan är typ spikad. Min klänning är utprovad och handpenning lagd på den. Hade först tänkt beställa en kina-klänning men efter att jag provade denna i butik kännde jag att måste ha. Vågar inte chansa och beställa från nätet. Satt helt perfekt på mig. Ser precis ut som en Vera Wang i filmen Bride Wars. Helt underbar. Tyvärr blir den runt 8000kr över budget. Men de skiter jag i. jag är kär! Och min M2B älskar den också.
  • Äldre 23 Dec 18:28
    #24

    Vi gifter oss också denna datum. Jag vet inte om jag har kommit långt eller inte.
    Det vi har klart är

    Kyrka och festlokal klar, inkl mat och all alkohol
    Min ring klar - bara hans kvar
    Bröllopsklänning klar 
    dekorationer beställda
    gästlistan klar
    tärnor och bästmen beställda
    band bokad
    Smink & hår tjej bokad
    all transport bokad
    svit bokad
    Fotograf bokad

    viktigaste sakerna kvar är väll hans kläder, samt kläder till tärnorna, beställa tårta har jag läst att man ska göra rätt långt innan. Sen ut med inbjudan, göra festprogram och o så, sen praktiska saker som vigselbevis o så...

    SPÄNNANDE :D :D :D 

  • Kjellf­rid
    Äldre 29 Dec 15:42
    #25

    Den 20/7 2013 är den stora dagen för sambon och mig också.

    Vi har bokat dom "stora" grejerna, kyrka och festlokal.

    Men det är mycket kvar och det känns som många beslut som ska fattas.

    Vi skickade ut "Save-the-date" med julkorten så nu vet alla om att det blir av.

    Jag ska försöka att göra mycket själv, tex sy brudklänningen, fixa dekorationer och trycksaker.

    Skönt att det är ett halv år kvar. Glad

  • marie8­7
    Äldre 29 Dec 20:36
    #26

    Skickade med ut save the date nu i jul, slängde ihop ett litet kul rim =)
    Har idag varit på ikea och shoppat billiga champagneglas till festen med=) 6 st för 9 kr! Perfekt! Köpt även på mig "dukar" dvs knoppalakan samt ljushllare så nu blev det lite mer verkligt! Efter nyår ska jag dra igång planeringen lite mer!  

    Gott nytt år på er! 

  • FridaE­riksso­n
    Äldre 4 Jan 13:36
    #27

    Vi har också vår dag planerad till 20 juli 2013.
    Jag har bokat vigselförättare idag (4 jan) och vi har gästlistan klar.
    Nu i nyår var det rea på en bröllopsbutik på nätet så jag slog till och köpte brudklänning och näbbklänningar till våra döttrar  Skrattande 

    Ska försöka få ut inbjudningskorten nu så att våra gäster avsätter datumet.

    Börjar dock känna mig lite stressad för allt som måste fixas men jag hoppas att allt kommer på plats så småning om. 

  • Äldre 27 Jan 19:49
    #28

    Vart brollop ar ocksa 20 juli 2013!
    Jag gifter mig med en engelsman och vi ar bosatta i London men kommer att gifta oss pa Ranas slott i Sverige, utanfor Uppsala.
    Vi har skickat ut en save the date video till ca 100 personer men raknar med att ca 80 personer kommer da alla inte kommer ha mojlighet att resa over.
    Lokalen ar alltsa bokad och vi planerar iskallt med en utomhusvigsel i tradgarden.
    Gastlistan klar, band bokat, klanning bestalld. Men resten aterstar:)
    Mindre an 6 manader kvar for oss alla nu!...antligen borjar det narma sig!!!

     

  • AgnesB
    Äldre 22 Feb 22:06
    #29

    Hej allihopa!

    Roligt att det finns andra som gifter sig samma dag som jag och min blivande make. Han är svensk, jag är engelsk-norsk-lite nomadisk, så vi har bjudit ca 150 stk men räknar nog med att kanske 100 kommer i och med att många måste resa långt.

    För tio minuter sedan blev vi helt klare med inbjudningar, så imorgon går vi till posten DIREKT och skickar iväg. Jättespännande!

    Vi har bokat festlokal, lite av maten, alla lediga rum i Kivik den helgen (förlåt om det är någon vi förstör för!!) och beställt min klänning, men det känns som att det finns riktigt mycket kvar att göra. Det blir utomhusvigsel på stranden som min bror och min fästmans syster arrangerar åt oss.

    Även om vi blir många har vi en tight budget och tar jättegärna emot tips från er som också försöker göra det snyggt, personligt och enkelt.

    Lycka till med planeringen!

  • Iliia
    Äldre 23 Feb 20:44
    #30

    Hej!

    Vi gifter oss också 20/7.. är så längtansfulla! Cirka 60 gäster ska bjudas in till Gräfsnäs slottsruin där både vigseln och middagen kommer att hållas. Än så länge har vi inte fixat så mycket, men gjort är:


    Budget gjord Bokat vigselplats och festlokal Gästlista klar Inbjudningskorten nästan klara...
    Kul att vi kan följas åt!
Svar på tråden Den 20/7 2013 gäller det, för er med?