• Sofia5­29
    Äldre 17 Aug 22:45
    4887 visningar
    5 svar
    5
    4887

    Pioner i augusti?

    Finns det någon själ därute som haft pioner i sin brudbukett i augusti månad? Hade nästan betalt hur mycket som helst!!! Jag älskar pioner men ska gifta mig i augusti 2013, är lite tidig men då kanske jag kommer få svar?

  • Svar på tråden Pioner i augusti?
  • Elrik
    Äldre 17 Aug 22:58
    #1

    Vi gifte oss nu den 11/8 och jag lyckades tyvärr inte få tag på pioner. Enligt floristerna kunde man få tag på dem, men de är ofta av mycket dålig kvalitét så här års. Här på bröllopstorget.se tipsar folk ibland om Austin roser http://www.google.se/search?q=austin+roses&hl=sv&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kK8uUK-AL4qB4gTTuoDYAw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1241&bih=584 istället för pioner. Vi beställde några sådana. De luktar fantastiskt gott, men är ganska så dyra.

  • Sofia5­29
    Äldre 17 Aug 23:11
    #2

    Tack för tipset! Hoppas Ni hade en fin dag!

  • Äldre 17 Aug 23:35
    #3

    Jag gifte mig i augusti förra året och fick tvärstopp på pioner hos tre olika florister. Jag vet dock att det finns dom som haft pioner i augusti, men jag tror det är svårt att säga i förväg om det kommer finnas eller inte. Det kan nog vara bra att ha något alternativ ifall det inte finns.

    Det finns som sagt fler sorter av Austinrosorna som är snarlika pioner, de ger samma känsla i buketten, och de är superfina tycker jag :) Hade jag vetat om det innan jag gifte mig, så hade jag definitivt haft en bukett såna och inte ens övervägt pioner.


  • Gwenni­e
    Äldre 18 Aug 11:30
    #4

    Du lyckas nog inte med pioner, tyvärr (hade gärna haft det själv, men fick ge upp direkt), men augusti är ju perfekt för dahlior som också är stora fyllda blommor och finns i färger liknande pioner. Blir väldigt fina buketter även av dem. Prata med en blomsterträdgård eller plantskola, så har de säkert ett överflöd vid den här tiden.

    Pink-and-Salmon-Dahlia-Wedding-Bouquet

  • august­esen
    Äldre 18 Aug 16:40
    #5

    Jag pratade med tre florister som alla sa tvärt nej till pioner 4 augusti..sen frågade jag en fjärde och hon trodde hon skulle få fram pioner. Ringde och pratade med sin leverantör som sa att det inte skulle vara några problem. Sen besökte vi butiken i slutet av juni och då sa hon att dom inte kommer få tag i några pioner.

    Då hade jag redan bestämt mig för att skippa pionerna så gjorde inte mig något :p
    Men kan ju vara bra att veta att dom inte alltid vet hur det blir förens någon månad innan.


Svar på tråden Pioner i augusti?