Men hur löser man detta??!! Råd??!!!
Bröllopet stundar. Vi har bjudit till ett barnfritt sådant. Alla vänner och släktingar har ordnat barnvakt.
Utom min kusin J som känner att han inte kan lämna bort sin son då de inte har någon barnvakt. Jag har varit tydlig med att det är jättetråkigt att de inte kan komma, men att vi inte kan göra några undantag och detta har han respekterat och det är inte mer med det. De kommer med barnen till själva vigseln men åker sedan hem.
Allt bra so far.
Nu får jag veta via en släkting att en annan kusin D brukar dyka upp med sin son i alla möjliga sammanhang där det är barnfri inbjudan. Han skiter helt enkelt i det och tycker inte att det är något problem. Han kom till sin brors 40 årsfest som skulle vara barnfri, senast nu i juni vilket blev ett irritationsmoment. Brorsan är nästan säker på att kusin D kommer att dyka upp med sitt barn även till vårt bröllop.
Vad göra???!!!
1: Ringa upp kusinen, förklara och kolla läget och riskera en konflikt med honom?
2: Låta honom dyka upp med barnet, vilket kommer bli en stor konflikt med den första kusinen och kanske med andra inblandade och riskera att stämningen på festen förstörs eller att det blir bråk?
Å ena sidan är det ju inte vårt problem att han inte respekterar inbjudan, utan det är ju han som får "ta skiten" så att säga. Samtidigt känns det så knäppt ifall nu kusin D kommer med barn och allt när kusin J verkligen velat komma och vi haft en massa snack om det!
BLÄÄÄÄÄÄ!