• Goabullen

Beställa fotobok?

Hej brudar!
    Jag tänkte beställa en fotobok från vårt bröllop och ha och ge bort. Någon som har beställt och kan ge tips på varifrån man kan beställa? Kollar just nu på ev Photobox då de har 50% på vissa fotoböcker men vet inte hur fina de är.. Skulle helsta vilja ha en hård pärm och den som de har med hård pärm är på 100 sidor och det är lite mycket.. 50 skulle absolut räcka.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Beställa fotobok?
  • snowstars
    xanthine skrev 2012-08-16 17:53:17 följande:
    Jag är lite utav en amatörfotograf och har gjort ett antal fotoböcker från olika sidor.
    Här är lite för- och nackdelar om några av de sidor jag testat:

Smartphoto
    Fördelar: Många olika designer att välja mellan, lättnavigerad hemsida och bra möjligheter att påverka layouten själv. Bra kvalité på bilderna och pappret.
    Nackdelar: Eftersom man gör boken direkt på deras sida blir det liiite jobbigt om man hållt på med en bok ett tag och sen kanske inte sparat arbetet. Mitt internet hängde sig = 2 timmar och 100 sidor rätt ner i sjön :-/

FujiDirekt
    Fördelar: Deras designer är stilrena och tilltalande.
    Nackdelar: Möjligheterna att göra riktigt personliga böcker saknas. Det är svårt att anpassa bilder till de fasta ramarna som är i böckerna och man kan inte anpassa bilden när den väl ligger i ramen. Det är nog en bra sida för de som vill hålla det enkelt, men om du vill göra det personligt blir det svårt. Som ovananstående så gör du boken direkt på deras hemsida, vilket kan vara en nackdel.

JapanPhoto (CEWE)
    Fördelar: Massvis med redigeringsmöjligheter och man kan klippa, klistra och anpassa. Det finns till och med ramar och passpartou. Man laddar ner ett program till datorn och sparar arbetet där och sen laddar man upp det till deras hemsida och beställer.
    Nackdelar: Frakten är dyr och de tar till och med en avgift om man hämtar upp det i deras fysiska butik.