Det förtar känslan en aning...
Jag har inga jobbiga svärföräldrar eller släktingar som är hemska/ otrevliga eller någon som vill ta över bröllopsplanerna eller något liknande.
Jag har varit gift en gång tidigare och jag är väl medveten om att det slutade med skilsmässa.
Det är något som påverkar mig och som gjort mig lite osäker på vad andra ska tycka då jag vill gifta mig igen, men med en ny man.
Ingen av de som vet har sagt något negativt om det hela.
Min mamma pratade i våras om hur fin jag var förra gången och att det var en väldigt trevlig och fin dag, oavsett hur det gick med förhållandet. Och hon sa att hon var så glad för att jag nu mådde bra med den man jag lever ihop med idag.
Nu har jag varit och kollat på brudklänningar i butik.
Vi hoppas att det går att fynda något till rean för att det inte ska bli så väldigt dyrt.
Idag ringde jag mamma och pratade med henne. Hon undrade vad vi gjort idag och jag berättade vart vi varit.
Då kom det plötsligt.
"är du verkligen säker på det här med att gifta dig?"
-Ja, vad menar du?
"ja men, har du inte bara dragits iväg på ett bananskal?"
-Nä det har jag inte. Det är en större grej att få barn ihop och det har vi ju redan.
"ja, jo. Det har ni ju. Men du ska nog ändå fundera ordentligt på om det här är något du verkligen vill göra"
Hej och hå, vilken glädjedödare.
Det finns väl ingen som säkert kan säga att det här förhållandet kommer att vara livet ut?
Men vi har det bra tillsammans, vi har barn och det fungerar fint.
Vi är måna om varandra, ser till att den andra har det bra, vi delar på ansvaret hemma och det flyter på.
Och vaddå "dragits iväg på ett bananskal"?.
Det var ju jag som frågade min sambo om han vill göfta sig med mig nästa sommar,