• zgrein­er
    Äldre 14 Aug 17:15
    1747 visningar
    4 svar
    4
    1747

    hjälp med vigsel!!!

    Hej!


    Gifter mig med min kille om ca en månad.


    Imorgon skall vi träffa prästen och gå igenom hur vår vigsel skall se ut.


    Jag har aldrig gått på bröllop innan så jag vet inte hur det brukar vara men så här långt har jag kommit än så länge:


    *ingång till carolina wallin perez-utan dina andetag (enbart musik)


    *solosång när vi står framme tillsammans- carolina wallin perez- utan dina andetag.


    *vigselakt


    *solosång- Så länge jag lever (vet ej vem som gjort den)


    *utgång- Danny saucedo- Amazing ,akustisk version.



    Men det känns lite lite.


    Vad kan man ha med mer? Är så dålig på psalmer och sånt, så SNÄLLA kom med tips!!



  • Svar på tråden hjälp med vigsel!!!
  • Äldre 14 Aug 17:20
    #1

    Här kan du läsa vigselordningen www.svenskakyrkan.se/default.aspx

    Och när det gäller psalmer, så finns det lite tips här www.svenskakyrkan.se/default.aspx och även här www.svenskakyrkanboras.com/www/live/dokumentmallar/Standard.aspx

    Annars kommer säkerligen prästen, eller en kantor/organist i församlingen, hjälpa er med valet av psalmer :)


  • Äldre 14 Aug 17:23
    #2

    Har ni kollat så att kantorn / organisten kan spela de låtar ni önskar? Eller har ni egna musiker?
    Om ni ska ha musik på skiva så skulle jag ta med skivan och kolla att deras anläggning kan läsa den, för alla kyrkor har för det första inte musikanläggningar. Och för det andra så brukar dom inte ha så avancerade sådana om dom nu har... Så exempelvis brända skivor kan vara ett problem.

    Alltså något att tänka på när ni ändå ska till kyrkan Glad 

    Psalmer kommer prästen att ge förslag på. Kolla texterna bara och välj sen de med finast text som är "vanligast" alltså som flest kan sjunga med i.
    Ni måste ju ha minst 2 psalmer. Prästen kommer att läsa lite bibeltext också så det fylls ut rätt snabbt.

    Meningen med samtalet är inte att du ska lägga fram "så här vill vi ha det" utan ni ska prata er fram till något som passar alla. Och prästen vill säkert veta lite mer om er så hon / han har något att prata om som är lite personligt angående er också 

  • zgrein­er
    Äldre 14 Aug 17:32
    #3

    tack för hjälpen!


    vi har egna musiker så de kan den biten!


    Vi skall gifta oss i en missionskyrka så bra ljudanläggning finns, spelar brända skivor.


    Och pastorn är med i samma kyrka där jag och killen är scoutledare så han känner oss nog ganska bra! :)


     


    Men då kommer alltså han komma med de mesta förslagen?:)

  • Äldre 14 Aug 18:06
    #4
    zgreiner skrev 2012-08-14 17:32:16 följande:

    Men då kommer alltså han komma med de mesta förslagen?:)


    Antagligen. Det brukar i alla fall vara därför dom vill ha samtalet. 
    Så att dom kan gå igenom upplägget och att man kanske till och med kan prova att köra igenom lite snabbt med in och utgång "bla bla - här spelas den låten" osv...

    Du har en bra grund. Glöm inte lappen hemma bara Flört 
    Skriv ner alla frågor du kan komma på angående vigseln också i förväg, annars riskerar du att glömma bort att fråga 
Svar på tråden hjälp med vigsel!!!