• Doris

    Varning för Ateljé MB i Vinslöv

    Personalen är ganska trevlig i början. Det märktes dock tydligt att det pågår någon konflikt. Vid alla de tillfällen jag var där (5 ggr, mellan november-augusti) var de stressade och otrevliga mot varandra. De stod även i butiken och pratade illa om en annan kollega. De var ok mot mig tills jag hade bestämt mig och betalat. När jag sedan kom och skulle hämta min klänning började mardrömmen. De hade förstört min klänning (dragkedjan sönder, hål mitt på bröstet, fläckar). De gjorde ett halvtaskigt försök att byta dragkedjan men det blev jättefult. När jag inte var nöjd ville de inte ta på sig något ansvar alls utan sa att jag letade fel!!! Två av de anställda och chefen stod och skällde ut mig inför de andra kunderna. De sa att de varken kunde eller ville göra något för deras sömmerska tydligen var på semester, vilket inte var något de nämnde när de åtog sig uppdraget. De lovar guld och gröna skogar när de säljer in klänningarna men har inte kompetensen att genomföra det.

    Kan även nämna att de var oförskämda åt en annan tjej som var där för att hämta sin klänning. Tydligen skulle hennes klänning läggas ut men när hon kom för att hämta den kom hon ändå inte i den. Säljaren sa högt och tydligt inför alla oss andra att de min sann gjort vad som ålegat dem och tagit ut den på rätt ställen och att det måste varit hon som gått upp i vikt. Oavsett vilket, sättet hon sa det på var helt förskräckligt. Vem säger så till en betalande kund?

    Jag kan absolut inte rekommendera butiken till någon.

  • Svar på tråden Varning för Ateljé MB i Vinslöv
  • ajmb

    Åhhhh
    Hade krävt mina pengar tillbaka och aldrig kommit igen 

  • Doris

    Jag blev helt chockad och visste inte vad jag skulle göra. Jag har aldrig tidigare blivit behandlad på det viset. Till saken hör att det var två veckor innan bröllopet och jag fick panik. Jag kan ju inte gifta mig utan klänning och jag hade inte möjlighet att börja leta ny klänning så nära in på. Jag har lämnat den till en annan sömmerska nu och hoppas så att hon kan hjälpa mig.

  • ajmb

    Kan förstå det.....2v innan bröllop och allt.
    Med tanke på att klänningen var så mycket sönder...undrar man ju vad de har gjort  med den.
    Hyrt ut den till ett annat bröllop???

    Jag håller tummarna på att sömmerskan kan fixa klänningen.
    Hade ändå kollat upp andra klänningar...men det är jag som är lite ja...jag hade vrålat inne i affären och skrikigt tills jag fått mina pengar tillbaka. Eller en ny klänning ....

    Shit vad förbannad jag blir nu...hihihihhhihih    andas ..andas.

    Kram 

  • Idast

    Så tråkigt, jag som hade tänkt boka tid där för att prova klänningar till mitt bröllop.


    Vart ska man nu vända sig?

  • Melton85

    Riktigt tråkigt att de inte var trevliga mot dig men jag fick superbra bemötande och inga problem med min klänning, dock ska den läggas upp hos en annan sömmerska. Men som sagt jag och ett par släktingar till mig har blivit jättenöjda när vi varit där. Så Idast, det kan ändå vara värt att åka dit och titta och känna efter själv :)

  • Heddan0

    Det låter verkligen inte kul. Jag har själv köpt min klänning där men inte hämtatden än. Har blivit bra bemött hela tiden så hoppas att de bara hade en dålig dag när du var där!

    Hoppas verkligen att det löser sig med din klänning!!

  • I vått och torrt

    Låter konstigt.. jag har varit där några gånger, både för bal, tärn och brudklänning ch jag har blivit bemött bra alla gånger...
    Vet dock att det har blivit sålt till en "större" firma och det kan kanske vara något sådant som ligger bakom.. ingen vill ta ansvar osv osv...
     

  • decemberbrud 12

    oj! detta låter ju inte så trevligt direkt! Hoppas det löser sig för dig!

    Jag ringde dit innan idag men de svarade inte, jag ringde nog lite för sent men tänkte återkomma imorrn eller så. ni som vet. Vart åker vi i skåne om inte till vinslöv för att prova brudkläder? Bor vid kristianstad till.

  • SandyLalla

     


     


    Hämta min klänning i förra veckan, har varit i kontakt med dem med jämna mellanrum mellan juni förra året och nu!


    Jag har aldrig mött några mer trevliga och vänliga människor! Jag fick ta min tid med beslut prov, och de ställde upp med oförberedda provningar då jag hade vägarna förbi, vid hämtningen sydde de ut klänningen på två timmar då jag antagligen blivit större sedan förra tillfället osv...


    Ledsen att du fått en sådan tråkig upplevelse men jag har absolut inte märkt av någon osämja eller agression...

  • Willow
    decemberbrud 12 skrev 2012-08-14 22:44:31 följande:
    oj! detta låter ju inte så trevligt direkt! Hoppas det löser sig för dig!

    Jag ringde dit innan idag men de svarade inte, jag ringde nog lite för sent men tänkte återkomma imorrn eller så. ni som vet. Vart åker vi i skåne om inte till vinslöv för att prova brudkläder? Bor vid kristianstad till.
    Varfor inte kolla i Kopenhamn, det ar val inte sa fasligt langt fran Kristianstad - eller ar jag helt ute och cyklar? Kanns ju som att det borde finnas ett storre utbud dar - kan ju bli en rolig och mysig dagstripp for dig och dina vanner och din mamma kanske
  • Representant Ateljé MB

    Vi på Ateljé MB beklagar djupt att Doris inte blev nöjd med sin brudklänning trots att vi gjort vårt allra bästa för att försöka lösa ett plötsligt uppkommet problem med dragkedjan. Det är givetvis alltid vår strävan att göra allt vi kan för att få nöjda kunder. Det är den bästa reklamen vi kan få och är anledningen att vi är där vi är idag! Dessutom blir även vårt arbete så mycket roligare om våra kunder är nöjda. Vi älskar vårt jobb att få möjligheten att bidra till en av de viktigaste och lyckligaste dagarna i livet.


    Ibland lyckas dock inte detta trots våra bästa intentioner. I det här fallet har Doris köpt en provkollektionsklänning som av den anledningen var prissänkt med 30%. Den har således blivit provad av många kunder innan Doris valde att köpa den. Den ska givetvis vara hel och ren ändå, men det förklarar varför det fanns smink i klänningen (vilket vi givetvis tvättade bort) och troligen en bidragande orsak till varför dragkedjan krånglade. Däremot har det aldrig varit något hål i klänningen. Att en dragkedja krånglar är beklagligt, men tyvärr inte något som går att förutse och kan hända med vilken klänning eller plagg som helst. Vi tog dock vårt ansvar och sömmerskan sydde i en ny dragkedja (trots att hon var på semester). Vår sömmerska är, utan att överdriva, en av de bästa i branschen och det arbete hon gör är alltid perfekt och man kan inte se att en klänning har blivit ändrad. Den nya dolda dragkedjan som byttes ut var rakt och snyggt isydd, men när Doris fick klänningen på sig så spretade dock dragkedjan en liten bit över ryggen. Det är givetvis så att även en dold dragkedja syns om det är påfrestning i klänningen och i det här fallet är klänningen insydd två gånger för att Doris vill ha den väldigt tajt. Klänningen var verkligen fantastiskt snygg på Doris och de flesta blivande brudar hade nog gråtit av lycka över att vara så vackra som Doris är i sin klänning. Doris ville dock att dragkedjan skulle sys närmre tyget, vilket sömmerskan ansåg inte skulle fungera för då skulle den inte gå att dra upp alternativt att den då troligen skulle fastna i klänningens tyg. Under tiden Doris och hennes blivande var här höjdes aldrig några röster från någon sida, varken vår eller deras, utan vi diskuterade problemen och olika lösningar på ett lugnt och sansat sätt.


     


    När vi kände att vi inte kunde göra mer med klänningen för att Doris skulle bli nöjd erbjöd vi Doris pengarna tillbaka. Eftersom detta inte ansågs som en bra idé så nära bröllopet, kom vi överens om att hon inte behövde betala för justeringarna (700kr för upplägg och insömnad)och att hon därmed hade möjlighet att ta klänningen till en annan sömmerska för att få bedömt dragkedjan kan sys i annorlunda. Som ytterligare kompensation för den tid och extra körningar som Doris fått göra, och givetvis för att vi gärna ville att hon skulle känna sig nöjd, avstod vi från att ta slutbetalning för den underkjol (150kr) hon hyrt och en bolero (500kr) som hon beställt till klänningen samt att vi bjöd på ett fodral till klänningen (200kr). Det innebär att Doris fått ekonomisk kompensation på totalt 1550kr och för att slippa ytterligare en körning fick hon även hyrunderkjolen med sig två veckor i förväg. Även om vi förstår att pengar inte betyder allt i ett sådant här sammanhang, så anser vi dock att detta visar att vi trots allt har engagerat oss och försökt lösa situationen på bästa sätt.


     


    Hur mycket man än försöker kan man tyvärr aldrig vara alla till lags. Dock ska nämnas i sammanhanget, att den kund Doris nämner, som enligt henne inte skulle vara nöjd med vårt bemötande eller med sin klänning som var för trång, i själva verket var överlycklig och jätte nöjd med att vi ändrade klänningen på några timmar medan hon väntade, vilket tydligt visar hur olika vi reagerar och upplever en situation. Vi fick både kramar och en liten ”present” då hon gick J. Vi känner verkligen inte heller igen oss i att det skulle finnas någon konflikt oss emellan i personalen utan vi är ett glatt sammansvetsat gäng som trivs mycket bra tillsammans.


     


    Vi önskar Doris all lycka till med bröllopet och hoppas att hon får en oförglömlig dag! Vi välkomnar även alla blivande brudpar till oss för att själva bedöma vår service!


     


    Varmt välkomna!


     


    Ateljé MB


     


     

  • Misswert

    Den som skrev medelandet från MB Vinslöv.....


    Jag kan bara skaka på huvudet. För det första vet du tydligen vem trådstartaren är, som du kunde noga förklara hur ni hade bemött henne samt ALLA dessa pengar ni hade dragit av. Visst det är en sak att beklaga vad som hänt, men att dra in pengar i det hela.... Hur man blir bemött och upplever atmosvären i en butik kan inte mätas med pengar. Pengar är inte allt, ryktet är tio gånger mer värt.


    Själv köpte jag en skyltfönster klänning i en butik som skulle läggas ner, men för utom att det var en härlig atmosvär mellan personalen så var det absolut inga problem med att fixa saker.


    Att vara oförskämd som personal, vare sig det är i en brudbutik eller i en bokhandel är fel. Lika som att prata skit om kollegor inför kunder. Som jag själv har jobbat i butik så vet jag hur lätt kunderna uppfatar om stämningen inte är bra. Det är kanske dax att ha en personaldag?

  • Doris

    Oj, vad ska man säga..... Antingen lever den som skrev meddelandet från MB Ateljé i en helt annan verklighet eller så är det en annan kund det handlar om för jag känner verkligen inte igen mig. Oavsett vilket så tror jag att samtliga BT-meddlemmar känner igen en dålig bortförklaring när de ser en.....

    Jag betalade totalt närmare 11 000 kr till MB Ateljé och då tycker i alla fall jag att det minsta man kan räkna med är att få en hel och ren klänning samt ett trevligt bemötande. För mig är det väldigt mycket pengar. Att klänningen skulle tas in var inte ens min idé, det var MBs egen sömmerska som sa att det skulle bli finare. Sen klarade hon inte av det eftersom klänningen hade en dubbel dragkedja och då försökte de lägga skulden på mig genom att antyda att jag var för stor för klänningen.....Jag är en st 36 och hade dessutom gått ner flera kilo efter att jag provade in klänningen så det var knappast det som var problemet. Jag har inte för avsikt att svartmåla någon utan ville bara dela med mig av min upplevelse.

    Jag lämnade in klänningen till en annan sömerska som lyckades gömma hålet genom att sy om klänningen lite och fixa dragkedjan. En bekant till mig arbetar med kemtvätt och fick bort det mesta av fläckarna. På grund av MBs strul så fick jag alltså inte hem min klänning förrän 3 dagar innan bröllopet, jag skulle eg ha fått hem den 3 veckor före. Så det löste sig till slut men det var inte MBs förtjänst utan tack vare dessa andra snälla människor som kunde ställa upp med så kort varsel, de hade ju bara ett par dagar på sig. Jag är jätteledsen att det blev sådant strul med klänningen för det förtog hela upplevelsen med att åka och hämta sin brudklänning m.m. För att inte tala om vilken stress och oro det skapade. Jag är dock jätteglad att det blev bra till slut och vill nu bara lägga den där hemska upplevelsen bakom mig.

    Nu är jag gift och bröllopet kunde inte ha blivit bättre! Vi hade så roligt hela dagen.

    Till er andra: tack för snälla svar! Jag hoppas att allt går bra med era klänningar och att ni får helt underbara bröllop. 

Svar på tråden Varning för Ateljé MB i Vinslöv