• Andreadelux

    Ställa in bröllop, 1v kvar!?

    Jag har fått reda på att min sambo blev kär i en annan, ett par mån sedan. Han är det inte längre men har tappat sina känslor för mig. Han vill hitta dem igen...vi har nu gått i 5dagars terapi 1,5v innan bröllopet och lärt oss mkt om varandra. problemet är att han säger att hans hjärta är tomt mot mig men kan inte leva utan vår dotter eller vårt liv. kommer sakna mig massor om vi gör slut. jag älskade honom men har nu förstått att vi inte haft det bra på länge. Nu är jag tom? Ska vi gifta oss eller ska vi kancellera 1,5v innan och förlora pengar och allt? Till kaoset tillhör att vi precis flyttat hem till SWE efter 13 och resp. 22 år utomlands. Vi är helt lost i allmänhet....allt har ändrat sig på bara ett par månader. Min kille säger sig tycka att jag är en underbar person, helt fantastisk, men han känner ingen kärlek till mig och ingen attraktion

  • Svar på tråden Ställa in bröllop, 1v kvar!?
  • Anonym

    Detta är inte en fråga någon utomstående kan svara på! Personligen efter informationen jag fått skulle jag ställa in bröllopet då jag anser att det krävs mycket kärlet och starka känslor om ett äktenskap ska fungera. 

    Men detta är en väldigt personlig fråga och hör lite väl intim för att passa i ett öppet forum kanske ?
    Lyssna på dina känslor och ditt hjä'rta! 

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-14 11:36:23 följande:
    Detta är inte en fråga någon utomstående kan svara på! Personligen efter informationen jag fått skulle jag ställa in bröllopet då jag anser att det krävs mycket kärlet och starka känslor om ett äktenskap ska fungera. 

    Men detta är en väldigt personlig fråga och hör lite väl intim för att passa i ett öppet forum kanske ?
    Lyssna på dina känslor och ditt hjä'rta! 
    Kan inte annat än att hålla med.
  • Andreadelux

    Svårt att lyssna till ett hjärta som känns tomt

  • Anonym

    Hur länge har ni varit tillsammans?


    Har han haft något långt förhållande tidigare?


    Hur gamla är ni?

  • Andreadelux

    Varit ihop i 8 år, en dotter på 2,5 och han är 42  och jag 33. jag har haft många relativt långa förhållanden.....han inte. Vi förlovade oss för 10 mån sedan

  • daniiel

    Jag, utefter vad du skrivit, skulle ha ställt in bröllopet. För den sakens skull behöver ju inte det betyda att ni ska sluta jobba på förhållandet, om det är vad ni båda vill. Forsätt att gå och prata med något och försök känna efter hur ni båda vill att er framtid ska se ut.

    Ett bröllop nu, när er situation är som den är, tycker jag dock känns lite fel. Jag vet ju dock inte hela historien osv. Jag skulle dock personligen aldrig genomföra ett bröllop när båda inte är 100% på sina känslor och för att inte förlora pengarna. Det finns annat som är mer värt än pengar, faktiskt.


  • NaturBarn

    Min åsikt, baserad på det du skrivit, är att ni borde ställa in bröllopet.


    Det känns lite falskt, ni gifter er inte av kärlek utan pga att ni inte vill förlora pengar?


    Ja, ni kanske förlorar mycket pengar, men spelar det någon roll? Jag vill inte vara elak mot dig, tvärtom! Men vill du verkligen gifta dig med någon som inte älskar dig som en fru?


     


    Vad säger din magkänsla? Den brukar oftast ha rätt.

  • Zandra

    Jag hade ställs in bröllopet. Ett giftemål är utav kärlek och han har ju sagt att han inte känner kärlek till dig längre. Tyvärr är det nog lämpligast att ställa in bröllopet :(

  • L och J

    Låter inge vidare.. måste va tungt. med flytt mitt i allt.

    men du vill väl inte gifta dig med nån som inte älskar dig??
    och dessutom har varit kär i nån annan?  
    nej fy, känns nästan dumt att säga nåt. känner ju inte dig, men du skriver ju här så då skulle jag  råda dig till att ställa in omedelbart...
    Rynkar på näsan

  • ajmb

    Oj....
    Finns ingen annan utväg än att ställa in ...min åsikt dock...
    Förlora pengar...är inget mot vad du/ni redan går igenom.

    kram 

Svar på tråden Ställa in bröllop, 1v kvar!?