• Tokig

Fina ord/citat/låttexter om kärlek/lycka

Jag behöver hjälp att samla på korta fina ord om kärlek/lycka/äktenskap.

Ska göra egna servettringar där jag tänkte skriva olika text på varje.
    Typ som denna från Audry Hepburn:

"I believe in pink. I believe that laughing is the best calorie burner. I believe in kissing kissing a lot. I believe in being strong when everything seems to be going wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe that tomorrow is another day and I believe in miracles"

Svenska/engelska spelar ingen roll.

Gärna en blandning av texter från böcker, kända personer, filmer och musik.

Snälla hjälp mig samla ihop ett gäng.

• Svar på tråden Fina ord/citat/låttexter om kärlek/lycka
  • Pyttsan

Det här är ett utdrag ur en längre dikt som jag inte kan, men just de här orden har fastnat. Det är Maria Wie:

Kärlek
    den outsägliga ömhetens lyftande vind
    som ger oss vardagens segelglädje.

• Pyttsan

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing there is a field. I will meet you there. 

Allt du behöver är kärlek. Kärlek är allt du behöver. (översatt från Lennon)

K'rlekens lov i bibeln är jättefint, tycker jag. Det som börjar med "kärleken är tålmodig och god..." och slutar med "..störst av allt är kärleken".

"Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det som mest"

"Love is a treasure which we can never pay, the only way to keep it is to give it away."

• BlomAnna

En text rad jag tycker är vacker från Lemarcs sång Ett av de sätt jag åtrår dig på: "När vi är gamla och kanske glömda ger jag dig de ögonblick jag sparat på, detta blir ett av de sätt jag åtrår dig på."

Dikten I folkviseton av Nils Ferlin är en väldigt vacker dikt som man kanske kan plocka godbitar ut

• Pillan

Jag gillar "en gyllene ring" sök på det så får du fram dikten ;)

• Tokig

*puffar* Måste ju finnas massor av vackra texter ni kan tipsa om...snälla!

Svar på tråden Fina ord/citat/låttexter om kärlek/lycka