• EmmaoFemi

    "Bordsplaceringskylt" och "namnklädnypa"

    Hjälp mig att tänka snälla!
    Hade först tänkt att kombinera bordsplaceringen med "namnskylt".
    Min man har många vänner som jag inte har så bra koll på som ska komma på bröllopet. För att göra det enklare för mig (som dessutom har svårt för namn) och för alla 130 gäster att bekanta sig med varandra så skulle jag vilja att man kunde klämma fast klädnypan (med namnskylt på) på kläderna.
    Men så tänkte jag att det kanske inte är det bästa för då tar man ju bort bordsplaceringen och då kan det vara svårt att hitta till sin plats igen...
    Någon som har några tips?

  • Svar på tråden "Bordsplaceringskylt" och "namnklädnypa"
  • Sessan6

    Kan du inte ha både och? Det hade jag nog haft.


    Känns kankse lite konstigt att fråga sina gäster, men ursäka vad hete du nu igen!

  • daniiel

    Jag hade nog inte valt att ha namnskyltar alls faktiskt. Om ni har placeringskort, tänker till när ni gör bordsplaceringen samt har en bordsplaceringstavla, så tror jag nog att det ska gå bra. Jag tvivlar på att fler skulle prata med varandra bara för att man har en skylt på sig där ens namn står.

    Att du inte kan namnet på alla av din makes vänner, vad gör det? Du kommer förmodligen inte stå och kalla alla vid namn under bröllopsdagen. De kommer fram, ni pratar lite och vill du absolut veta deras namn, så kanske du kan fråga din blivande?

    För det mesta så brukar ju de flesta helst prata med personerna de redan känner/är bekanta med samt de personerna som sitter i närheten av en själv under middagen. Vill man prata med okända personer, så går det ju faktiskt att presentera sig och då får man nog också reda på vad den andra personen heter.

    Vill man att gästerna ska prata med varandra, även om man inte känner varandra, så är det nog bättre att försöka tänka till lite vid bordplaceringen som sagt, men också att ha någon form av aktiviteter där man får igång samtal.


  • EmmaoFemi

    Jo självklart kan vi ha både och..

    Har ni andra vanliga namnlappar till bordsplacering eller har ni skrivit på stenar eller vad annat.....?

  • I vått och torrt

    Kanske inte löser just ditt problem, men jag gillar denna ideen när det väl kommer till bordet, namn och gåva i ett:

     

Svar på tråden "Bordsplaceringskylt" och "namnklädnypa"