Isabellaandersson skrev 2012-08-12 20:17:11 följande:
Personligen tycker jag att vit slips utstrålar begravning. Har aldrig sett det vid något annat tillfälle än begravningar,
vi har cerise som färgtema och min brudgum kommer att ha en cerise/vitrutig slips med matchande näsduk och marschalkerna har cerisefärgade slipsar som matchar bra till tärnorna!
Färgtemat kommer att vara mörklila, med lite silver o gröna inslag. Men den lila vi vill ha finns inte att hitta.... de som finns är mer åt de blåa hållet. Som tur var hade min kille en gammal slips med denna färgen ibalnd ränderna. Men han vill absolut inte att dom andra ska ha samma färg som han på slipsen.
Sara 120707 skrev 2012-08-12 20:17:32 följande:
Naturligtvis kan man göra så men vit skjorta och vit slips är enligt tradition exlusivt för närstående på begravning.
Så vit slips kommer att bli väldigt kontroversiellt även de som väljer att ha vit slips på krogen brukar isf välja färgad skjorta för att det inte ska bli lika mycket begravningskänsla.
Kanske hade kunnat ha någon vit/silvrig slips?
Jag har föreslagit silver slips, men han vill verkligen ha vit. Och jag har ju lovat att han får bestämma det. Men iom att de är silver i temat med så tycker jag det hade passat. Men då kan man väl ändå ha den vita näsduken?