Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Thaimat på "vanligt" bröllop?

    Klart ni kan ha Thai-buffé likaväl som att folk serverar Italiensk buffé eller vilken anann buffé som helst. Långt ifrån alla ha något särskilt tema på sitt bröllop och varför skulle man behöva ha det, om man inte vill?

    Det jag skulle uppskatta själv vid ert upplägg, är om det framgick vid varje rätt om den är stark eller mild i smaken. jag klarar inte het mat och sulle vara rädd att råka ta något starkt av misstag och behöva lämna. Sedan är det ju även tacksamt för allergiker att veta vad det är i maten, men det gäller ju alltid. Nötter skulle jag kolla upp särskilt, så ingen kolavippar av att det tex är jordnötter i någon rätt-för då kan det ju räcka att den ens finns i samma rum.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Sofie13 skrev 2012-08-13 13:53:42 följande:
    Ja, vi gillar thaimat och tror att dom flesta vi känner också gör det
    Två riktigt starka skäl att välja just Tahimat, som jag ser det! Det knyter ju visst an till er själva också, eftersom det alltså hör till brudparets favoriter i matväg.

    Man får ju kanske tänka sig för två gånger i de fall ens favoritmat tangerar det riktigt udda eller är känt för att vara sådan mat man antingen gillar eller inte alls (som lever, surströmming, palt, stekt silll etc) och man kan räkna med att många inte kommer att äta sig mätta. I de fallen kan man ju istället servera den där udda rätten som en förrätt eller ett exotiskt inslag i en buffé.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Thaimat på "vanligt" bröllop?